استفاده از تکنیک تیفانی و استیند گلس در نورگیر ساختمان ها

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

همان طور که در بخش مربوط به نورگیرها توضیح دادیم، استفاده از نورگیرها، از زمان تمدن مصر و روم باستان رایج بوده است و خیلی زود به معماری ایرانی راه یافته است. از دیرباز تا کنون، یکی از رایج ترین ابزار ساخت نورگیرها، شیشه بوده است و استفاده از شیشه های تزئینی و رنگی تیفانی و استیند گلس پدیده ای نو نبوده و سال های سال در معماری ایرانی، اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع استفاده از شیشه های رنگی در نورگیرها و گنبدهای شیشه ای، یکی از مولفه های معماری ایرانی اسلامی است، از این رو ایرانیان به استفاده از شیشه های تیفانی و استیند گلس علاقه مند بوده و نسبت به آن ها دارای حس نوستالژی عمیقی می باشند.

مزایای استفاده از شیشه های تیفانی و استیند گلس در نورگیر ساختمان ها

اصلی ترین کاربرد نورگیرها، استفاده از نور طبیعی آفتاب به بیشترین حد ممکن است و بعضا برای تهویه ی هوا نیز مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از شیشه های تزئینی تیفانی و استنید گلس در نورگیرها، باعث می شود که نور خورشید به رنگ های مختلف در فضا منعکس شده و فضایی خاص و متفاوت را به وجود آورد. بازی نور و رنگ در فضا به هنگام تابش آفتاب بسیار دیدنی است و جه بسا افرادی که این نورهای رنگی را، به نورهای سفید، بی روح، یکنواخت و مصنوعی ترجیح می دهند و بدین ترتیب همه جوره از مواهب نور طبیعی بهره مند می گردند. همان طور که می دانید نور طبیعی با گیرنده های حسی چشم انسان سازگارترند و کارایی انسان را بالاتر می برند. نورهای الکتریکی هرگز کیفیت نور طبیعی را ندارند و بعضا باعث کسالت و خمودی افراد می گردند.

نقش نورگیرهای ساخته شده از شیشه های تزئینی در دکوراسیون داخلی

نورگیرهایی که از شیشه های تیفانی و استیند گلس ساخته می شوند، نه تنها کاربردی هستند و وظیفه ی اصلیشان، یعنی انتقال نور طبیعی به محیط را به نحو احسن انجام می دهند، بلکه نقش دکوراتیو نیز دارند و تمامی نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند. این نورگیرها نقش بسیار موثری در نورپردازی محیط ایفا می کنند و احساسی خوشایند را به افراد القا می نمایند. از آن جایی که چشم ایرانیان با شیشه های رنگی در اماکن مذهبی و فرهنگی تاریخی ایران از گذشته تا به امروز آشنا بوده است، از دیدن این شیشه ها در اماکن جدید نیز استقبال می کنند و در چنین فضاهایی ریشه های خود را باز می یابند. استفاده از مولفه های معماری قدیم ایران در ساختمان های امروزی، بسیار رایج بوده و طرفداران بسیار دارد.

شرکت دکوراسیون کاژه یکی از پیشگامان استفاده در شیشه های تیفانی و استیند گلس در نورگیرها و گنبدهای شیشه ای و انواع پارتیشن ها است و پروژه های متنوعی را در ابعاد مختلف پیاده سازی کرده و با موفقیت به اتمام رسانده است. اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از این شیشه ها در درب ها و پنجره ها، نورگیرها و گنبد های شیشه ای در ساختمان مورد نظر خود هستید، سری به سایت شرکت کاژه زده و با انواع آن ها آشنا شوید و با اطمینان خاطر، کار خود را به متخصصین این گروه بسپارید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته