الزامات نمای شیشه ای ساختمان چیست؟ (قوانین اجرائی)

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

قوانین و الزامات نمای شیشه ای ساختمان - کاژه

یکی از نمونه های پرطرفدار و لوکس نما در میان نما ها، نمای شیشه ای است. این نمونه از نما بسیار زیبا و جذاب است. زیبایی منحصر به فرد این نما باعث شده است که بسیاری از افراد این نمونه را به سایر نما ها ترجیح بدهند. به همین دلیل الزامات زیادی توسط مسئولین به تصویب رسیده است که افراد مجبورند که برای ساخت نما های شیشه ای آن ها رعایت کنند. اگر شما نیز خواهان انجام اینگونه از نما می باشید لازم است به دنبال پاسخ سوال الزامات نمای شیشه ای ساختمان چیست؟ (قوانین اجرائی) باشید.
در ادامه به صورت مفصل به این قوانین می پردازیم تا با جزئیات آشنا شوید.

الزامات نمای شیشه ای ساختمان

• نمای ساختمان هایی که بیشتر از 4 طبقه باید بر اساس مقررات ملی ساختمان ساخته شوند. (بر اساس قوانین صرفه جویی در مصرف انرژی، هویت بخشی به سیمای شهری و توجه به موضوع زلزله)
• شهرداری وظیفه دارد که قوانین ساخت و ساز نما مثل قوانین ملی ساختمان را برای ساختمان هایی که پنج طبقه یا بیشتر هستند اجرا کنند.
• ساختمان هایی که زیربنای آن ها بالاتر از 2 هزار متر مربع است نیز باید قوانین برایشان اجرا شود.
• ساختمان هایی که کاربری عمومی دارند و نمای شیشه ای آن ها بیش از 40 درصد در نظر گرفته شده است باید قوانین ملی ساختمان برایشان اجرا شود.
• مبحث های 3، 5، 18 و 19 باید برای ساختمان هایی که دارای شرایط بالا هستند اجرا شود.
• مبحث زلزله نیز از دیگر مباحث مهمی است که قطعا باید رعایت شود.
• افرادی که خواهان گرفتن پروانه برای ساختمان هایی که شیشه ای هستند (بیشتر از 40 درصد نما)، باید نقشه های معماری ساختمان که شامل مقاطع نما و پلان می شوند را به واحد صدور پروانه ساختمان در منطقه محل خود ارائه نمایند.
• مالکان باید چک لیست هایی که کامل شده اند را همراه با نقشه های که مهندسان معمار تایید کرده اند به شهرداری نشان دهند.
• مهندسان باید قوانین و مقررات و مباحث را کنترل کنند تا مشکلی در حین ساخت و همچنین در آینده پیش نیاید.
• باید توجه داشت در ساختمان هایی که دارای مساحت زیاد بوده و مخصوصا اداری و یا تجاری می باشند باید از شیشه های دو جداره استفاده کرد.
نمای شیشه ای ساختمان

الزامات نمای شیشه ای ساختمان

مباحث کلی پیرامون الزامات نمای شیشه ای

همانطور که گفته شد نمای شیشه ای از بهترین نما هایی است که می توان برای ساختمان ها استفاده کرد. به خصوص که با استفاده از فناوری توانسته اند محصولات بسیار جدیدی بسازند. این محصولات دارای خصوصیات بسیار خوبی هستند. مزیت های بسیار این محصولات باعث شده است که در سراسر جهان از آن ها بهره گرفته شود.
گستردگی استفاده از نمای شیشه ای باعث شده است که قوانین مختلفی در تمام جهان در زمینه نمای شیشه ساختمان به تصویب برسد. افرادی که قصد استفاده از این نمونه نما را دارند به قوانین پایبند بوده و برای حفظ سلامت دیگران از طراحی اصولی استفاده نمایند.
جدا از قوانین اجرائی که در قیمت قبل گفته شد و افراد ملزم به رعایت کردن آن ها هستند نکات دیگری نیز موجود است که حتما باید رعایت شوند. به عنوان مثال:
تمام شیشه ها باید از متریالی ساخته شده باشند که در طول زمان پایدار و با ثبات باشند و تغییر نکنند. چون شیشه ها در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند نباید فرسوده شوند و همچنین رنگ آن ها دچار تغییر نشوند. باید توجه داشت که این محصولات باید در برابر عوامل جوی مقاومت داشته باشند. یک نکته ی مهم دیگر این است که اشعه های مضر نباید از این شیشه ها عبور کنند. شیشه هایی که در نمای شیشه ای به کار گرفته می شوند باید ضد ضربه و نشکن باشند تا در بروز حادثه ای مثل زلزله و… تخریب نشوند و در نهایت به دیگران آسیبی وارد نشود. یک نکته ی قابل توجه دیگر اینکه شیشه هایی که در نمای شیشه ای استفاده می شوند باید کمترین آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب کنند و در صورت لوزم به پاک شدن، سریعا تمیز شوند. به همین منظور در ساخت نمای شیشه ای از شیشه های نانو استفاده می کنند. محصولاتی که نانو هستند بسیار با کیفیت بوده و کمترین مشکلات را پیش می آورد. نمونه شیشه هایی که نانو می باشند جذب آلودگی خیلی خیلی کمی دارند. البته این فقط یک گزینه است و شیشه های غیر نانو نیز وجود دارند. بنابراین شرکت های معتبر اقدام به طراحی و تولید شیشه ای موسوم به شیشه ساختمانی کرده اند. این محصولات مخصوص ساختمان هایی هستند که قرار است نمای آن ها از شیشه ساخته شود.

الزامات نمای شیشه ای ساختمان

ویژگی های شیشه ساختمانی

افراد می توانند بر اساس رنگ، سایز و مدل دلخواه خود این محصولات را سفارش دهند. باید بدانید که اجرای نمای شیشه ای ساختمان به این سادگی ها نیست و این کار را باید به دست افراد و موسسه های معتبر سپرد. این شرکت ها پروژه مد نظر را بررسی کرده و اقدام به طراحی طرح مد نظر می کنند. بعد از تایید طراحی باید به صورت اصولی اقدام به ساخت نمای شیشه ای کرد. باید بدانید که خود نمای شیشه ای انواع مختلفی دارد و بر اساس پروژه نوع آن انتخاب می شود. دقت کنید که سفارش نمای شیشه ساختمان باید به بهترین نحو انجام شود تا در نهایت خروجی یک نمای مطمئن و زیبا باشد.
اگر پروژه بر اساس استاندارد های روز دنیا ساخته نشود ممکن است خطرات جانی و مالی گسترده ای در آینده در پی داشته باشد. برای همین است که قوانین بسیار مهمی در این زمینه به تصویب رسیده و قانونگذاران افراد را مجبور به رعایت آن کرده اند. یکی از بهترین شرکت هایی که اقدام به پذیرش سفارش می کند، شرکت کاژه است. این شرکت با توجه به تجارب بسیار و اجرای پروژه های عظیم توانسته است که خود را در این زمینه ثابت کند و در این عرصه حرف هایی برای گفتن داشته باشد. پروژه های بسیاری در زمینه اجرای نمای شیشه ای وجود دارند که بر اساس قوانین به اتمام رسیده اند و خوشبختانه مشکلی برای آن ها پیش نیامده است.

4.9/5 - (22 امتیاز)

مطالب مرتبط با این نوشته