روف گاردن شیشه ای؛ سبکی متفاوت در ایجاد بام سبز

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

ساخت یک روف گاردن شیشه ای می‌تواند زیبایی فضای سبز روی پشت بام را به سطح دیگری ارتقا دهد. به‌طور کلی استفاده از متریال شیشه در هر محیطی، نتیجه چشمگیر و جالب‌توجهی به دنبال دارد. زیبایی و ظرافت شیشه خواه‌ناخواه جلب توجه نموده و آدمی را به تحسین و تمجید وامی‌دارد. حالا تصور کنید که این ظرافت و زیبایی با نمای سبز یک روف گاردن ادغام شود. نتیجه چنین تلفیقی می‌تواند خارق‌العاده از کار درآید.

روف گاردن شیشه ای، علاوه بر مزایا و کاربردهای معمول یک بام سبز، یک فضای بی‌نظیر را برای ایجاد یک مکان دنج در اختیارتان قرار می‌دهد. مکانی که می‌تواند جایی برای استراحت و تفریح و حتی یک پذیرایی باشکوه و متفاوت از دوستان و میهمانان باشد. با توجه به افزایش تقاضا برای اجرای سازه‌های شیشه ای روی پشت بام و مخصوصاً روف گاردن تصمیم گرفتیم گفتار پیش رو را به این موضوع اختصاص دهیم. از شما مخاطبان دوست‌داشتنی کاژه دعوت می‌کنیم همچون همیشه ما را تا انتهای این مطلب به همراهی‌تان دلگرم کنید.

چه سازه‌هایی برای ساخت روف گاردن شیشه ای قابل اجرا هستند؟

برای اجرای روف گاردن شیشه ای، گزینه‌های مختلفی در معرض انتخابتان قرار دارند. درواقع بسته به هدف و سلیقه شما، هر سازه شیشه ای را می‌توان روی بام سبز اجرا کرد. بااین‌حال تردیدی نیست که  از بین سازه‌های گلس، پارتیشن شیشه ای و اتاق شیشه ای محبوبیت خاصی نزد مشتریان دارند. بنابراین اجازه دهید بحث را بیشتر با تمرکز روی این دو سازه پیش ببریم.

مزایای اجرای روف گاردن شیشه ای

مزایای اجرای روف گاردن شیشه ای

سازه‌های شیشه ای طی سال‌های اخیر، نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی ساختمان ایفا کرده‌اند. ولی کاربرد آن‌ها صرفاً به دکوراسیون داخلی محدود نمانده و حالا در فضاهای باز نیز زیاد از آن‌ها استفاده می‌شود. وقتی اجرای این سازه‌ها در حیاط و باغ امکان‌پذیر است، چرا نباید از مزایای آن‌ها در ساخت روف گاردن شیشه ای استفاده کنیم؟

شما می‌توانید نما و کارایی باغ پشت بامی منزلتان را با ساخت یک سازه شیشه ای به شکل چشمگیری بهبود دهید. البته نوع سازه و ابعاد آن به عواملی مثل فضای در دسترس و ترجیح و سلیقه شما بستگی دارد. ساخت سازه شیشه ای، فرایند پیچیده‌ای نیست. این کار از طریق ساخت چند پنل و در صورت نیاز، اتصال آن‌ها به یکدیگر انجام می‌شود.

وقتی با یک سازه شیشه ای روبرو می‌شویم، زیبایی و تمایز ظاهری آن معمولاً اولین نکته‌ای است که به آن توجه می‌کنیم. بااین‌حال، این زیبایی و تمایز به‌مثابه نوک کوه یخ است؛ به این معنا که بسیاری از مزایای آن سازه در نگاه اول، از نظر دور می‌مانند. بنابراین بگذارید به‌طور خلاصه به مزایای اجرای سازه شیشه ای روی بام سبز نگاهی داشته باشیم.

1. خلق نمای بصری یکپارچه

اجرای یک سازه شیشه ای مثل اتاق یا پارتیشن، ارتباط بصری شما را با فضای روف گاردن مسدود نمی‌سازد. به این ترتیب، دیگر حضور در این حریم شخصی، شما را از لذت تماشای فضای سبز اطرافتان محروم نمی‌کند.

خلق نمای بصری یکپارچه

2. ایجاد حریم خصوصی

وقتی تصمیم به اجرای اتاق یا پارتیشن گرفته‌اید، یعنی داشتن یک حریم خصوصی مشخص در روف گاردن برایتان اهمیت زیادی دارد. شیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد این حریم است. برای این منظور، گزینه‌های زیادی وجود دارد. اگر انتظارتان از حریم خصوصی، دور ماندن از تیررس نگاه اطرافیان باشد، می‌توانید از شیشه مات در ساخت روف گاردن شیشه ای استفاده کنید. درجه‌ی ماتی یا شفافیت شیشه موضوعی است که شما باید درباره آن تصمیم بگیرید. برای به حداکثر رساندن انعطاف سازه از این جنبه، می‌توانید استفاده از شیشه مات شونده را که به آن شیشه هوشمند هم می‌گویند مدنظر قرار دهید. درجه شفافیت این شیشه‌ها قابل‌تغییر است و می‌توان ظرف چند ثانیه، ظاهر آن‌ها را از شفاف به مات یا بالعکس تغییر داد. درنتیجه حریم خصوصی موردنظر شما در هر حالتی تامین و فراهم خواهد بود.

3. ایجاد یک فضای 4 فصل

وجود سازه‌ای مثل اتاق شیشه ای روی روف گاردن، باغ پشت بامی شما را به محیطی چهارفصل تبدیل می‌کند. به این معنا که می‌توانید فارغ از وضعیت آب و هوایی لحظات خوشی را در فضای سبز اختصاصی خود بگذرانید. اتاق‌های شیشه ای، گرما را به‌خوبی در چارچوب خود محبوس می‌کنند؛ به همین دلیل فضای درون آن‌ها در فصول سرد سال تا حد زیادی از هجوم بی‌رحمانه‌ی سرما در امان می‌ماند. در تابستان‌ها نیز می‌توان با باز نگه داشتن سازه، از گرمای بیش‌ازحد محوطه درونی آن جلوگیری کرد. هرچند که امکان استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز همواره برای شما محفوظ است.

 

4. آزادی عمل در خلق دکوراسیون فضای سبز

بسیاری از سازه‌های شیشه ای مخصوصاً پارتیشن‌ها اجزایی قابل‌حمل هستند. حتی با اضافه کردن بعضی ویژگی‌ها می‌توان اتاق‌های شیشه ای را نیز به محفظه‌های پرتابل تبدیل کرد. این پرتابل بودن و قابلیت جابه‌جایی، دستتان را در چینش دکوراسیون فضای سبز باز می‌گذارد. به‌عنوان مثال می‌توانید با تغییر مکان پارتیشن‌های شیشه ای، هر بار ظاهر جدید و متفاوتی را برای روف گاردن ایجاد کنید.

فراهم کردن محیط مناسب برای پرورش گیاهان خاص

5. فراهم کردن محیط مناسب برای پرورش گیاهان خاص

روف گاردن شیشه ای حتی می‌تواند مطلوبیت و کارایی محیطی را نیز برای ایجاد بام سبز بهبود دهد. همان‌طور که می‌دانید، پرورش و رشد بعضی گونه‌های گیاهی مستلزم فراهم کردن شرایط خاص است. به‌عنوان مثال برخی گیاهان تنها در شرایط گلخانه‌ای رشد می‌کنند که این امر، ایجاد یک بستر محیطی مساعد را می‌طلبد. درحالی‌که چه‌بسا فضای آزاد روف گاردن قادر به تأمین این محیط ایده‌آل نباشد. اینجاست که یک سازه شیشه ای مثل اتاق می‌تواند به بهترین شکل این نیاز را برآورده کند. همان‌طور که گفتیم شیشه در عین حفظ شرایط دمایی بهینه برای رشد گیاهان، دریافت نور کافی را برای آن‌ها مقدور می‌سازد.

آزادی عمل در خلق دکوراسیون فضای سبز

 

سخن آخر

ساخت روف گاردن به خودی خود یک پروژه بسیار جذاب است که می‌توانید آن را از ابتدا یا در خلال فرایند بازسازی ساختمان به اجرا درآورید. بااین‌حال، روف گاردن‌های مدرن، دیگر صرفاً به ایجاد فضای سبز در سبک‌ها و الگوهای مختلف خلاصه نمی‌شوند. بسیاری از این روف گاردن‌ها را با الهام از سبک‌های تلفیقی اجرا می‌کنند. سازه‌های شیشه ای با آن نمای لوکس و ظریف، حالا به پای ثابت چینش دکوراسیون داخلی و خارجی تبدیل شده‌اند. بنابراین افزایش استقبال عمومی از ایده ایجاد بام سبز شیشه ای امر عجیب و دور از ذهنی نیست. باغ پشت بامی شیشه ای را می‌توان به سبک‌های مختلفی پیاده‌سازی کرد. برخی ترجیح می‌دهند کل محوطه روف گاردن خود را در فضای شیشه ای محصور کنند. درحالی‌که برخی دیگر، به استقرار نقطه ای سازه های شیشه ای علاقه‌مند هستند. هرچند که امکان انتخاب سبک‌های ترکیبی نیز وجود دارد.

آیا شما هم به طراحی روف گاردن شیشه ای علاقه دارید؟ در این صورت، کاژه آماده ارائه برترین خدمات به شما عزیزان است. گروه کاژه با سال‌ها تجربه و برخورداری از نیروی انسانی زبده، از ایده پردازی تا اجرای سازه‌های شیشه ای در کنار شماست. ما با ادغام زیبایی طبیعی بام سبز با ظرافت سازه شیشه ای، روف گاردن شما را به یک نقطه ثقل بصری در نمای درونی و بیرونی ساختمان تبدیل می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط با این نوشته