سبک معماری داخلی اینداستریال (صنعتی)

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

سبک معماری داخلی اینداستریال (صنعتی)

سبک معماری داخلی اینداستریال (صنعتی) با جلوه ها و معیارهای مختص خود، نقطه مقابل سبک کلاسیک و مدرن است. این سبک که در آغاز کار نوعی سبک اعتراض به بیکاری کارگران بود در ادامه راه پیشرفت چشمگیری داشت. سبک معماری صنعتی در طراحی دکوراسیون داخلی مورد پذیرش و اقبال بسیاری افراد در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران قرار گرفته است.
زمانی که شما برای بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی خود سبک معماری صنعتی را انتخاب می کنید در واقع گرمای لذت بخش آجرهای قرمز رنگ را با زمختی لوله ها و اتصالات فلزی در هم آمیخته می خواهید. این فضا ناخودآگاه آرامش و سادگی خود را به افراد حاضر منتقل می کند.

آیا تاکنون در کافه هایی که سبک معماری داخلی صنعتی دارند نشسته اید ؟ زمانی که وارد فضایی با سبک صنعتی می شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند لوله ها و اتصالات فلزی بروی دیوارها و سقف محیط و یا لامپ های حبابی بزرگ آویخته از سقف است. در این هنگام به شما احساس ورود به یک کارگاه صنعتی دست می دهد. ولی پس از مدتی گرمای دیوارهای آجری و میز و صندلی های چوبی و گلدان های گل اطراف آرامشی دلچسب به شما القا می کند.

بازسازی ساختمان

امروزه با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه توان مالی بسیاری از افراد جهت ساخت و ساز ساختمان از صفر بسیار کاهش یافته است. از طرف دیگر فرسوده شدن ساختمان و پوسیدگی تاسیسات هم باعث خرابی بیشتر می شود و هم افزایش هزینه های انرژی را به دنبال دارد. بنابراین بهترین و مناسب ترین راه بازسازی ساختمان های قدیمی و فرسوده است. برای بازسازی ساختمان اولین چالش پیش رو انتخاب طراحی مناسب برای دکوراسیون داخلی است. که با توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شده و سلیقه افراد برای هر شخص متفاوت است.

سبک معماری داخلی صنعتی علاوه بر راحتی و سادگی در عین حال از جذابیت بالایی برخوردار است. در این سبک از طراحی داخلی نیازی به پوشاندن لوله ها و اتصالات و تاسیسات برق کشی نیست. برعکس نمایش لوله های فلزی و لامپ های بزرگ حبابی یکی از جلوه های ویژه مختص این سبک به شمار می رود.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معماری صنعتی توجه ویژه ای به رنگ های خنثی مانند خاکستری تا طوسی شده است. از طرف دیگر برای جلوگیری از یکنواختی فضا رنگ های گرم آجری و چوبی به محیط اضافه می شود. این طیف رنگ ها باعث ایجاد آرامش ذهنی می گردد.

استفاده از طیف رنگ های خنثی در سبک معماری داخلی اینداستریال
استفاده از طیف رنگ های خنثی در سبک معماری داخلی اینداستریال

ویژگی های معماری صنعتی

از جمله ویژگی های بارز سبک صنعتی که در سبک های دیگر به ندرت به چشم می خورد طبیعی و خام بودن عناصر به کار رفته می باشد. بتن، فلز، آجر و چوب در مصالح بکار رفته در این سبک سادگی و فرم خام و طبیعی خود را حفظ کرده است. هیچگونه اثری از جلا دهی و مدرن سازی در این سبک مشاهده نمی شود.

در این سبک خلاقیت طراح حرف اول را میزند. طراح کار بلد حرفه ای در این سبک آزاد است که حتی از لاستیک چرخ و یا وسایل قدیمی از کار افتاده به نحوی جذاب و دلنشین در دکوراسیون داخلی استفاده نماید. اجباری بر مخفی سازی اتصالات و سیم کشی نیست. برعکس سعی بر آن است که همه عناصر در دید قرار بگیرد و از ظاهر سازی و وسایل لوکس و مدرن خبری نیست. تنها با قاب عکسی بزرگ با رنگ های ساده و خنثی در دل دیوار آجری یا بتنی و یا گلدان های سفالی با گل های پهن برگ، می توان زیبایی و جلایی باشکوه بر سادگی فضا افزود.

در سبک معماری داخلی اینداستریال طیف رنگ های روشن و تند مشاهده نمی شود. هر چند استفاده از رنگ های سفید و سیاه می تواند باعث جذابیت و لوکس شدن فضا گردد. در این سبک به سادگی و راحتی طراحی دکوراسیون داخلی توجه ویژه ای می شود. از طرف دیگر کاربردی بودن وسایل یکی از اصول اولیه و پایه و اساس این سبک به شمار می رود. در سبک معماری صنعتی از وسایل زینتی و لوکس که کاربردی جز ظاهرسازی و تجمل گرایی ندارند خبری نیست. حتی ساده ترین وسایل باید کاربرد ویژه ای داشته باشد تا مورد پذیرش سبک معماری صنعتی قرار بگیرد.

انتخاب شرکت طراحی خلاق و مبتکر !

پس از انتخاب سبک طراحی شاید مهمترین قسمت کار بازسازی ساختمان، انتخاب یک گروه طراح خلاق و مبتکر و متعهد باشد. یک گروه طراح حرفه ای و کاربلد علاوه بر برآورده کردن نیاز مشتری و جلب رضایت او می تواند نقش قابل توجهی در کاهش هزینه های نهایی بازسازی داشته باشد. شرکت طراحی کاژه با تجربه و سابقه ای درخشان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و انجام پروژه های متعدد در این زمینه گزینه ای قابل اعتماد برای خلق یک فضای دلنشین و آرامش بخش می باشد.

سبک اینداستریال
سبک اینداستریال
امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته