سقف متحرک برای استخر های روف گاردن

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

سقف متحرک برای استخر های روف گاردن

اگر آن‌قدر خوش‌شانس هستید که فضای سرسبز پشت بام منزلتان به یک استخر روف گاردن مجهز شده، اجرای سقف متحرک برای استخر می‌تواند مطلوبیت استفاده از آن را دوچندان کند.

در دنیای امروز، فقط فناوری نیست که به سرعت برق و باد پیشرفت می‌کند؛ بلکه در هر زمینه‌ای ازجمله حوزه دکوراسیون و معماری نیز شاهد تحولات عمیق و چشمگیری هستیم. سال‌ها عادت کرده بودیم که فضای سبز را روی زمین ببینیم؛ ولی ایده‌ی ایجاد روف گاردن باعث شد که پشت بام منازل و ارتفاعات، به‌عنوان بستری جذاب برای پرورش انواع گیاهان مورد استفاده قرار بگیرند. تمرکز روی بهره‌برداری حداکثری از فضای پشت بام، ایده‌های دیگری را نیز وارد برنامه کرد. مثلاً اینکه بسیاری از صاحبان خانه تصمیم گرفتند دو پروژه اجرای روف گاردن و اجرای استخر روی پشت بام را به‌طور هم‌زمان عملی کنند. انجام این کار، به نوبه خود گزینه‌های دیگری را روی میز قرار داد که یکی از آن‌ها ساخت سقف متحرک برای استخر روف گاردن است.

به همین دلیل، ما نیز در این گفتار از کاژه قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. در این راستا ابتدا به این سؤال پاسخ می‌دهیم که اساساً داشتن استخر بام سبز چه مزایایی دارد؟ در ادامه توضیح خواهیم داد که اجرای سقف متحرک استخر روف گاردن چگونه می‌تواند بر میزان کارایی آن بیفزاید؟ از شما همراهان دوست‌داشتنی کاژه دعوت می‌کنیم تا انتهای این گفتار، ما را همراهی کنید.

5 دلیل خوب برای داشتن استخر روف گاردن

5 دلیل خوب برای داشتن استخر روف گاردن

1. لاکچری بودن

 یکی از دلایل اصلی محبوبیت ساخت استخر روف گاردن، ظاهر لوکس آن است که احساس لاکچری بودن را به ساکنین خانه القا می‌نماید. بعد از ظهر تابستانی داغی را تصور کنید که بعد از یک آبتنی جانانه، کنار استخر در حال آفتاب گرفتن هستید. ریلکس کرده‌اید و هم‌زمان که آب‌میوه می‌نوشید، از حضور در فضای سرسبز شخصی خود لذت می‌برید؛ آسمان بالای سرتان است و تا چشم کار می‌کند مناظر فوق‌العاده‌ای در مقابلتان قرار دارند که تماشای آن‌ها از فراز بام، لذتی وصف‌ناشدنی دارد. خودتان بگویید؛ از این لاکچری تر هم امکان دارد؟!

2. حریم خصوصی بیشتر

از دیگر مزایای داشتن استخر روف گاردن، بهبود حریم خصوصی شماست. استقرار در نقطه‌ای مرتفع، شما را از تیررس نگاه همسایگان کنجکاو دور نگه می‌دارد. درنتیجه می‌توانید هر طور که دلتان بخواهد از حضور در فضای لاکچری روی پشت بام لذت ببرید. البته در چنین شرایطی، هنوز هم افراد دیگری که اقدام به اجرای روف گاردن یا استخر پشت بامی کرده‌اند، ممکن است قادر به دیدن شما باشند. بااین‌حال نصب سقف متحرک برای استخر روف گاردن این مشکل را تا حد زیادی حل می‌کند.

3. پیاده‌سازی یک ایده بدیع و ارزش‌آفرین

یافتن ویژگی یا آپشنی که بتواند یک تفاوت منحصربه‌فرد و محسوس برای ساختمان شما ایجاد کند، واقعاً کاری دشوار است. ولی استخر روف گاردن به معنای واقعی کلمه این کار را انجام می‌دهد. به‌هرحال باید بپذیریم که داشتن استخر روی پشت بام، امری متعارف و عادی نیست. این هنجارشکنی مثبت، ساختمان را از ساختمان‌هایی که در مجاورت آن واقع شده‌اند، متمایز می‌سازد. درنهایت این جاذبه زیبایی‌شناختی که می‌تواند پیام‌آور سبک متفاوتی از زندگی باشد، ارزش اقتصادی ملکتان را به شکل معناداری بالا می‌برد.

مزایای اجرای سقف متحرک استخر روف گاردن

مزایای اجرای سقف متحرک استخر روف گاردن

گفتیم که اجرای سقف متحرک می‌تواند به افزایش مطلوبیت استفاده از باغ پشت بامی و استخر آن کمک زیادی کند. حالا سؤال اینجاست که این امر چگونه محقق می‌شود؟ در ادامه قصد داریم به این سؤال مهم پاسخ دهیم.

1. افزایش کارایی

فرقی ندارد که عاشق تفریح و خلوت در یک محیط رؤیایی باشید؛ یا بخواهید از میهمانان خود در فضایی متفاوت پذیرایی کنید. سقف متحرک استخر روباز، یک ناحیه دنج، زیبا و کاربردی را فراهم می‌کند که می‌توانید از آن به‌صورت چندمنظوره استفاده کنید.

2. بهبود دکوراسیون روف گاردن

نمای یک روف گاردن لوکس و زیبا باید از اصول و قواعد مشخصی در زمینه دکوراسیون تبعیت کند. افزودن یک سازه دکوراتیو به فضای سبز پشت بام، جاذبه زیبایی‌شناختی آن را افزایش می‌دهد. به لطف امکان ساخت سقف متحرک در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع، دستتان در خلق چینش دلخواهتان بازتر از همیشه خواهد بود.

پوشش متحرک برای استخر

3. فراهم ساختن یک فضای سکونتی چهارفصل

 مهم‌ترین کارکرد یک سقف، اعم از ثابت یا متحرک ایجاد سایه‌بان و سرپناه است. سرپناهی که در شرایط آب‌وهوایی مختلف، مکانی ایده‌آل را برای سکونت افراد در اختیارشان بگذارد. بااین‌حال، سقف متحرک در مقایسه با سقف ثابت، بهتر از عهده انجام این کار برمی‌آید. سقف متحرک را می‌توان متناسب با شرایط جوی، باز یا بسته کرد. در زمستان با بستن آن می‌توانیم حفاظ مطمئنی را در برابر بارش برف و باران بر فراز سر بگسترانیم؛ برعکس در تابستان می‌توان آن را باز کرد و از لحظه‌لحظه‌ی شنا در زیر نور آفتاب و پهنه‌ی نیلگون آسمان لذت برد.

خلاصه اینکه امکان تغییر حالت سقف متحرک برای استخر روف گاردن، فضای روی پشت بام را برای اموری مانند تفریح، پذیرایی و … به محیطی 4 فصل تبدیل می‌کند.

4. بهبود دوام وسایل

چیدن وسایلی مثل میز و صندلی در کنار استخر، امری معمول و متداول است. بااین‌حال، رها کردن این وسایل در فضای باز آن‌ها را در معرض تهدیدات محیطی قرار می‌دهد. با نصب یک سقف متحرک می‌توانید در مواقع ضروری از وسایل دور محوطه استخر در برابر نور آفتاب، باران، رطوبت و … محافظت کنید. به این ترتیب، وسایل شما دیرتر دچار فرسایش، رنگ‌پریدگی و مشکلاتی از این دست خواهند شد و عمر مفیدشان افزایش می‌یابد.

5. بهره‌مندی از آپشنهای هوشمند

آیا می‌دانستید که سقف متحرک استخر برای روف گاردن هم می‌تواند هوشمندانه عمل کند؟ برخی سیستم‌های سقف جمع شونده به سنسورهای خاصی مجهز هستند که آن‌ها را نسبت به تابش نور آفتاب، وزش باد، بارش باران و … وادار به واکنش می‌کند. به این ترتیب، دیگر نیاز نیست بعد از ترک خانه نگران مسائلی مثل خیس شدن وسایل یا پژمرده شدن گیاهان در اثر تابش شدید خورشید باشید. سقف متحرک هوشمند متناسب با شرایط آب‌وهوا عکس‌العمل لازم را از خود نشان می‌دهد و به کمک حسگر، در زمان درست به‌طور خودکار باز یا بسته می‌شود.

سخن آخر

سخن آخر

دیدیم که اقداماتی مانند ساخت استخر روف گاردن و نصب سقف متحرک بر فراز آن چگونه کارایی و جذابیت بام سبز شما را ارتقا می‌دهند. یکی از نکات مهم درباره اجرای سقف متحرک برای استخر رو باز، ابعاد آن است. در این خصوص نیز ایده‌ها و انتخاب‌های مختلفی وجود دارند. شما می‌توانید ناحیه‌ی تحت پوشش سقف را صرفاً به استخر و محوطه اطراف آن محدود کنید؛ ولی برخی ترجیح می‌دهند با سفارش ابعاد بزرگ‌تر، سقف را بر مساحت بیشتر و بعضاً تمام محوطه روف گاردن بگسترانند. با گسترده کردن ابعاد سقف متحرک استخر روف گاردن، می‌توانید از مزایای سقف متحرک نه‌فقط در محوطه استخر بلکه در تمام نقاط بام سبز بهره‌مند شوید. این امر، در کنار تمام مزایای گفته‌شده آزادی عمل بیشتری را در کاشت، پرورش و مدیریت گیاهان به شما اعطا می‌دهد.

برای ساخت استخر روف گاردن، نصب سقف متحرک یا اجرای انواع عملیات بازسازی ساختمان به یک تیم اجرایی حرفه‌ای، معتبر و باتجربه نیاز دارید؟ همین حالا با کارشناسان کاژه تماس بگیرید تا گام اول را محکم و مطمئن بردارید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *