شیوه های نوین در طراحی دکوراسیون

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

شیوه های نوین در طراحی دکوراسیون

به دلیل تغییرات سبک زندگی در دنیای مدرن امروزی، شرکت های مصالح ساختمانی، عمران و طراحی دکوراسیون، همه و همه سعی دارند محصولات و خدماتی را به بازار عرضه کنند که بتوانند نظر مشتریان را به سمت خود جذب کنند.
یک شرکت طراحی دکوراسیون با تجربه، از تمامی عوامل و وسایل برای اجرای پروژه های خود استفاده می کند. رنگ بندی محیط، یکی از این موارد است. بسته به اینکه دکوراسیون چه مکانی را می خواهیم تغییر بدهیم، انتخاب رنگ متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای اتاق خواب، رنگ های آرامش بخش مانند رنگ سبز، آبی یا نیلی مناسب است. برای اتاق کودک، بهتر است از رنگ های شاد مانند نارنجی، صورتی و بنفش ملایم استفاده شود.

شیوه های نوین در طراحی دکوراسیون
شیوه های نوین در طراحی دکوراسیون

مبلمان و لوازم دکوری، در ایجاد یک فضای رسمی یا غیر رسمی نقش مهمی دارند. برای یک مکان اداری، مبلمان رسمی با رنگ های تیره مناسب تر است. برای اتاق نشیمن در خانه ها، معمولاً مبلمان راحتی با رنگ های شاد ملایم استفاده می شوند. انواع دکوراسیون لاکچری برای تمام فضاهای مسکونی، تجاری و اداری نیز تأثیر زیادی در مکان خواهد داشت.
روش های جدیدی برای اجرای دکوراسیون انواع ساختمان ها وجود دارند. استفاده از شیشه، انواع چوب و ام دی اف، کناف، سقف کاذب، کاغذ دیواری، پارچه، رنگ و پتینه، گچبری و …، رایج ترین روش های مدرن امروزی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی به کار می روند. پتینه کاری با رنگ و ورق طلا، یک تکنیک جدید و جذاب برای اجرای دکوراسیون است. در این روش، لایه نازکی از ورق طلایی رنگ، بر روی سطح کار چسبانده می شود و جلوه خاصی را به دکور می بخشد. این روش ظرافت های خاص خود را دارد.

شیوه های نوین در طراحی دکوراسیون
شیوه های نوین در طراحی دکوراسیون

به غیر از موارد فوق، راه های دیگری نیز برای تغییر دکور یک مکان وجود دارد. به طور نمونه، می توان از وسایل خاص مانند لوازم فلزی یا سفالی به عنوان دکور استفاده کرد. در بسیاری از خانه های امروزی، نصب قفسه های چوبی و شیشه های با شکل های متنوع رایج شده است. قفسه هایی به شکل شش گوشه، مکعبی، مورب و یا به شکل حجم های هندسی و …، جلوه ای خاص به محیط می بخشد. از طرف دیگر، نحوه چیدمان وسایل برای ایجاد تغییر در یک محیط مؤثر است. این روش تقریباً هیچ گونه هزینه اضافی در بر ندارد.

شیوه های نوین در طراحی دکوراسیون
شیوه های نوین در طراحی دکوراسیون

نوع جدیدی از دکوراسیون که به تازگی مورد توجه نماکاران قرار گرفته است، اجرای کفپوش های سه بعدی است. این کفپوش ها برای کف اتاق ها، حمام و سرویس بهداشتی، سالن های ورزشی، لابی هتل ها و آپارتمان ها و سالن پذیرایی منازل استفاده استفاده می شوند. ماده اصلی این کفپوش ها شامل طرح اولیه، رزین اپوکسی و هاردنر است. این کفوش ها بسیار جذاب و خیره کننده هستند و استفاده از آن ها برای دکوراسیون تمام مکان ها رو به افزایش است.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته