نصب نمای شیشه ای ساختمان و بررسی معایب و مزایای روشهای اجرایی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

نصب نمای شیشه ساختمان - کاژه

نصب نمای شیشه ای ساختمان

این روز ها انواع مختلفی از طراحی ها در سطح جهان وجود دارد که هر کدام دارای خصوصیات مختص به خود است. با پیشرفت فناوری و علم بشر در صنایع مختلف، محصولات متفاوتی برای نمای خارجی ساختمان به بازار ارائه شد. یکی از این محصولات نمای شیشه ای ساختمان بود. هرچند در گذشته نیز در نمای ساختمان از شیشه استفاده می شد، اما هرگز به گستردگی امروز نبود. نمایی که امروزه به وسیله ی شیشه ساخته می شود بسیار زیبا است. همچنین تنوع زیادی در این زمینه وجود دارد؛ به همین دلیل به یکی از پر استفاده ترین نما ها در بین مردم تبدیل شده است. بنابراین اگر شما نیز قصد استفاده از این سبک از طراحی خارجی را دارید باید با نهایت دقت اقدام به نصب نمای شیشه ای ساختمان کنید و از بهترین متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

 

انواع نمای شیشه ای ساختمان

انواع مختلفی از نمای شیشه ای ساختمان وجود دارد. هر کدام از این نما ها دارای ویژگی های مخصوص خود می باشند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 

نمای شیشه ای اسپایدر

• نمای شیشه ای اسپایدر: اگر به دنبال یک نمای شیشه ای برای ساختمان تجاری یا فروشگاه خود می گردید، ما به شما نمای شیشه ای اسپایدر را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مدل فریم بسیار کمی وجود داشته و دید در میزان حداکثری خود قرار دارد. در مدل اسپایدر از دو لایه شیشه سکوریت استفاده می شود که 6 میلیمتری هستند. ناگفته نماند که در میان شیشه ها یک لایه طلق نیز به کار برده می شود. این نمونه از نما مناسب فضا های بسیار مدرن است.

نمای شیشه ای اسپایدر - کاژه

نمای شیشه ای فریم لس

• نمای شیشه ای فریم لس: افرادی که به دنبال یک نمای شیشه ای ظریف می گردید نمای شیشه ای فریم لس یک گزینه ی خوب است. چرا که این نما با یک روش ویژه طراحی و اجرا می شود. قطعات شیشه در میان آلومینیوم قرار داده می شوند و از خارج ساختمان آلومینیوم به صورت یک نوار بسیار ظریف و باریک دیده می شود، انگار که هیچ فریم و نگهداره ای شیشه ها را نگه نداشته است. لازم به ذکر است که استحکام این نمونه بسیار بالا است.

 

نمای شیشه ای فریم لس - کاژه

نمای شیشه ای کرتین وال

• نمای شیشه ای کرتین وال: نمای شیشه ای کرتین وال بسیار محک و زیبا است. اگر به دنبال یک نمای شیشه ای ساختمان می باشید که بسیار مدرن بوده و با استفاده از فناوری های خاص ساخته شود، مدل کرتین وال بسیار عالی است. چرا که بر اساس مسائل جوی و آب و هوایی و با استفاده از نرم افزار های مخصوص به خود، ساخته می شود. به عنوان مثال در هنگام زلزله این نمونه از نما بسیار منعطف عمل کرده و کمترین خسارت را به بار می آورد.

نمای شیشه ای کرتین وال - کاژه

نمای شیشه ای دو پوسته

• نمای شیشه ای دو پوسته: این مدل از نمای شیشه ای بسیار راحت تمیز می شود. زیرا با نمای اصلی ساختمان کمی فاصله دارد. این فضا، فضایی برای تمیز کردن شیشه ها به حساب می آید. افرادی که با آلودگی صوتی مشکل دارند می توانند این نمونه از نما را انتخاب کنند.

نمای شیشه ای دو پوسته - کاژه

ویژگی های مثبت نمای شیشه ای

  •  زیبایی بسیار: این نمونه از نما های ساختمانی بسیار زیبا هستند و با سایر نما ها تفاوت خیلی زیادی دارند.
  • تمیز کردن آسان: این نمونه از نما ها به آسانی تمیز می شوند. فقط کافی است که 6 ماه یک بار به تمیز کردن آن ها اقدام شود.
  • کاهش آلودگی: این نمونه از شیشه ها از انتقال آلودگی به درون سازه را بسیار کاهش می دهند. به عنوان مثال از ورود گرد و خاک به خوبی جلوگیری به عمل می آوردند و یا آلودگی صوتی را بسیار کم می کنند. به همین دلیل است که در ساختمان های اداری مهم از این نما ها استفاده می کنند.
  •  حفظ سلامتی: این مدل از نما برای سلامتی مفید است. زیرا از ورود اشعه های مضر خورشید مثل اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.
  • قدرت انتخاب: به دلیل تنوع بالا در مدل و رنگ، افراد قدرت انتخاب زیادی دارند.
  •  افزایش ایمنی ساختمان: اینگونه از نما ها در زمان بلا های طبیعی بسیار مقاوم بوده و با افزایش ایمنی ساختمان خسارات را کم می کنند. همچنین ایمنی ساختمان را برای جلوگیری از آب بسیار افزایش می دهند.

سفارش نمای شیشه ساختمان

این روز ها با پیشرفت صنایع، استفاده از نمای شیشه ساختمان بسیار بیشتر شده است. به خصوص در ساخت ساختمان های لوکس، نمای شیشه ای ساختمان استفاده ی بیشتری دارد. کافی است که به اطراف خود دقت کنید تا تعداد بی شماری از ساختمان های شیشه ای را مشاهده نمایید. همچنین به دلیل بالا رفتن دانش زیبایی شناسی و علاقه بسیار مردم به زیبایی، ساخت ساختمان های شیشه ای با افزایش باور نکردنی مواجه شده است. با فراگیر شدن استفاده از شیشه در طراحی نمای خارجی ساختمان، سفارش نمای شیشه ساختمان بسیار بیشتر شده ا و افراد زیادی اقدام به سفارش نمای شیشه ای می کنند. به همین علت شرکت های بسیاری در زمینه ساخت و اجرای این نمونه از نما مشغول به فعالیت هستند. برخی از این شرکت ها به خوبی به زیر و بم کار خود واقف بوده و بهترین ها را برای مشتریان خود خلق می کنند. برخی نیز یا به علت تازه کار بودن و یا بلد نبودن جزئیات کار، به هیچ عنوان خروجی خوبی را برای مشتریان خود به اجرا نمی گذارند. پس اگر شما نیز قصد سفارش نمای شیشه ای ساختمان را دارید، باید سفارش خود را به دست افراد کاردان بسپارید تا بهترین ها را برای شما به ارمغان بیاورند. یکی از این شرکت ها شرکت کاژه است. این شرکت با تجارب خوب خود و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و پرسنل مجرب اقدام به طراحی، ساخت و اجرای نمای شیشه ای ساختمان می کنند. شیشه ساختمانی ای که شرکت برای پروژه های خود به کار می برد از نمونه های مرغوب به حساب می آید. با اعتماد کردن به دیزاینر های کار درست می توانید در نهایت یک نمای شیشه ای لوکس و با کلاس داشته باشید. باید توجه کنید که جزئیات سفارش خود را بسیار با دقت بررسی کنید و رنگ و سایر نکاتی را که در رابطه با پروژه انتظار دارید، به سازندگان طرح بگویید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته