گنبد شیشه ای طرح کلاسیک

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

گنبد شیشه ای طرح کلاسیک

 

معرفی گنبد شیشه ای 

در ایران قدیم سالیان طولانی، گنبد یکی از عناصر لاینفک معماری و ساختمان سازی بوده است. امروزه نیز استفاده مجدد از گنبدها مرسوم شده است و معماران با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ساخت و تولید، سعی در استفاده بهینه از گنبد در بناهای خود دارند. گنبدهای شیشه ای می توانند یکی از نقاط شاخص در هر بنای معماری امروزی باشند.

به این صورت که با روشن نمودن فضای تحت پوشش خود علاوه بر کاربردی بودن و افزایش استفاده از نور طبیعی، از نظر هر بیننده ای زیبا و جذاب نیز به نظر می آیند. امروز در بسیاری از فضاهای داخلی از گنبد شیشه ای با طرح کلاسیک استفاده می شود و با وجود این نوع گنبدها در بنا، میزان مصرف انرژی برق برای روشن نمودن ساختمان به ویژه ساختمان های بزرگ تا حد زیادی کاهش می یابد.

 

گنبد شیشه ای طرح کلاسیک
گنبد شیشه ای طرح کلاسیک

مزایای گنبدهای شیشه ای طرح کلاسیک

پخش نور گنبدهای شیشه ای طرح کلاسیک بسیار زیبا و متنوع می باشد. همچنین به علت داشتن فرم کروی شکل باعث ورود حداکثر نور به فضا و بیشتر روشن شدن محیط می شوند.

این گنبد ها، به علت داشتن طرح های متنوع هندسی، گیاهی و ارگانیک، میان کارفرمایان و معماران بسیار محبوب هستند. طرح روی آن ها می تواند ترکیبی از حجم های هندسی همچون مربع، مستطیل، مثلث و غیره باشد یا از طرح های گیاهی همچون برگ، گل و مشابه آن استفاده شود. متریال گنبدهای شیشه ای طرح کلاسیک می تواند از شیشه تراش خورده و بدون تراش بسته به سلیقه و نیاز کارفرما باشد و به سبک های هنری متنوعی توسط استادکاران متبحرطراحی و اجرا شود.

گنبد شیشه ای طرح کلاسیک
گنبد شیشه ای طرح کلاسیک

تکنیک استفاده شده در اجرای گنبد های شیشه ای نیز استیند گلاس بوده و با توجه به تکنولوژی موجود قابلیت آب بندی کامل را داشته و در زمینه جلوگیری ازورود رطوبت به بنا به خوبی عمل می کند.

از ویژگی های مثبت گنبد شیشه ای طرح کلاسیک، قابلیت تغییر ابعاد و اندازه های آن با توجه به موقعیت و مساحت فضای مورد نظر می باشد. در نتیجه در هر پروژه طراحی نسبت به پروژه دیگر طرح، سایز و نوع اجرای گنبد متفاوت بوده و این امر باعث پیدایش طرحی انحصاری و ویژه برای هر بنا می شود.

رنگ های قابل استفاده در گنبد شیشه ای طرح کلاسیک

رنگ های استفاده شده در شیشه ها می توانند طیف وسیعی از رنگ های اصلی و فرعی را در دایره رنگ شامل شوند. همچنین انتخاب رنگ ها و چیدمان آن ها کنار هم می تواند بنا بر سلیقه کارفرما به صورت ترکیبی با طیف های رنگی سرد و گرم صورت پذیرد. انتخاب رنگ ها در طرح گنبدهای شیشه ای بسیار مهم است و می توان از رنگ های تک رنگ، مکمل و یا متضاد نیز استفاده نمود. اگر مایل هستید نور منتشر شده در فضا حس سردی را به محیط زیر گنبد القا کند از رنگ هایی که در خانواده آبی، سفید و طوسی می باشند، استفاده کنید و اگر مایل هستید نور منتشر شده در فضا، القا بخش حس گرما باشد، از رنگ های نارنجی، قرمز، زرد و غیره در شیشه های گنبد استفاده کنید.   

استحکام مهم ترین فاکتور گنبد شیشه ای

شیشه های موجود در گنبد شیشه ای طرح کلاسیک، ضخامت مطلوب داشته و بسیار مقاوم و مستحکم است. این شیشه ها در مقابل عوامل جوی متعدد همچون باد، باران، برف و غیره شکسته یا خورد نمی شوند. همچنین جالب است بدانید براثر عبور نورخورشید هرگز رنگ پریده یا بی کیفیت نشده و شستشوی آن ها بسیار آسان بدون نیاز به دانش فنی خاصی می باشد. شیشه های به کار رفته در گنبدها توان تحمل ضربه های شدید را داشته و تا حد زیادی در مقابل اصابت اجسام خارجی مقاومت می کنند.

گنبد شیشه ای طرح کلاسیک
گنبد شیشه ای طرح کلاسیک

شرکت کاژه با تولید گنبد شیشه ای طرح کلاسیک، می تواند فضاهای معماری مناسبی را برای معماران، کارفرمایان و دست اندر کاران ساختمانی پدید آورد. البته باید توجه داشت به علت حساسیت و ویژگی های انحصاری شیشه به عنوان یکی از پر کاربردترین متریال های ساختمانی، گنبد شیشه ای طرح کلاسیک طراحی بسیار دقیق با جزئیات اجرایی خاص خود را داشته و نوع طرح و نقش و نگار شیشه ها به همراه اجرا و نصب فنی گنبد اهمیت بالایی دارد.شرکت کاژه توانسته است با بهبود سطح فنی، زیبایی وکیفی گنبد شیشه ای طرح کلاسیک، یکی از برترین مجریان آن باشد. متخصصین کاژه آماده راهنمایی شما در زمینه طراحی و اجرای این گنبدها هستند پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

گنبد شیشه ای طرح کلاسیک
گنبد شیشه ای طرح کلاسیک
امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

One Response