دکوراسیون داخلی – ترکیب فلز و شیشه در راه پله

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

استفاده از پله، در اماکن مختلف و با اهداف متنوعی صورت می گیرد. همچنین ابعاد پله ها و راه پله بسته به تعداد نفراتی که برای عبور از آن پله در نظر گرفته می شوند، بسیار متفاوت است. آنچه در بین همه ی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استحکام، زیبایی و ظرافت پله ها است. به ویژه در منازل مسکونی که پله در درون خانه به چشم می خورد، استفاده از متریال های زیبا و منحصر به فرد و ترکیب بندی مناسب آن ها، بخش مهمی از دکوراسیون داخلی آن محیط است. در این بخش می خواهیم به استفاده از شیشه و فلز در طراحی و ساخت راه پله های مدرن بپردازیم و با ویژگی آن ها آشنا شویم.

 

زیبا سازی محیط با استفاده از ترکیب شیشه و فلز در راه پله

استفاده از شیشه برای ساخت پله، ایده ای نو و مدرن است که بر زیبایی محیط می افزاید و فضایی متفاوت را ایجاد می کند. اما برای ساخت راه پله های شیشه ای، تنها از شیشه استفاده نمی کنند و سازه هایی همچون، لوله های استیل و گردان، لوله های استیلی که حول یک محور می چرخند، قوطی استیل، قوطی آهن رنگ شده و قوطی چوبی نیز در نصب و اجرای آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما در کنار این ها که همگی برای نصب و محکم کاری کف پله استفاده می شوند، نرده و جان پناه پله نیز بسیار اهمیت دارند. بعضی طراحان، حتی بخش نرده را نیز با شیشه پوشش می دهند که در این صورت نرده ی مذکور باید توان مقابله با ضربات جانبی 150 کیلویی را در محیط های مسکونی و تحمل ضربات300 کیلوگرمی را در محیط های پر تردد تجاری داشته باشد.

یکی از پرطرفدار ترین نرده هایی که در ترکیب با شیشه استفاده می شوند، نرده های استیل هستند که از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردارند و در کنار شیشه، زیباییشان دو چندان می شود. راه پله هایی که دارای کف شیشه ای و نرده های فلزی یا شیشه ای هستند، مزیت هایی نیز دارند که به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

 

مزایای استفاده از راه پله های شیشه ای در محیط

همان طور که گفتیم، راه پله های شیشه ای، تنها در فضاهای مسکونی مورد استفاده قرار نمی گیرند و مجتمع های تجاری و اداری بسیاری از آن ها برای زیباتر شدن محیط استفاده می کنند. مهم ترین ویژگی راه پله های شیشه که با نرده های فلزی ظریفی ترکیب می شوند، نقش آن ها در نورپردازی محیط است. این پله ها به علت ترنس پرنت بودن نور را از خود عبور می دهند و باعث دو برابر شدن نور محیط می شوند. با استفاده از نورپردازی خاص و چراغ های ایستاده یا دیواری در نزدیکی این راه پله های می توانیم ترکیبی از زیباترین نورها و رنگ ها را در محیط به وجود آوریم. همچنین از دیگر مزایای استفاده از پله های شیشه ها که با فلزات ظریفی ترکیب شده اند، این است که باعث می شوند فضا بزرگ تر به نظر برسد و همچون مصالحی نظیر سنگ، آجر و غیره فضا را تقسیم نمی کنند و دید افراد را به طرف دیگر پله مختل نمی کنند. در نتیجه فضا در نگاهی کلی بزرگ تر به نظر می رسد.

شرکت دکوراسیون کاژه که در اجرای انواع پروژه های دکوراسیون، پیش قدم و صاحب تجربه است، دارای تیمی متخصص و حرفه ای در طراحی و اجرای این دست پله های می باشد و م با مراجعه به این مجموعه می توانید از نظرات کارشناسان آن ها،در مورد محیط مورد نظرتان و چگونگی بهینه سازی فضا با استفاده از این پله ها بهره مند شوید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

One Response