سقف نورگیر شیشه تزئینی (استین گلس)

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

سقف نورگیر شیشه تزئینی(استین گلس)

برای متفاوت بودن باید دست به انتخاب های متفاوت و ویژه زد. انتخاب های متفاوت نیازمند صرف زمان و هزینه هستند. شما با بهره گرفتن از سقف نورگیر شیشه تزئینی، می توانید به خاص ترین دکوراسیون دست پیدا کنید. از همین رو همه به هوش و سلیقه هنری شما غبطه خواهند خورد.

(یادداشت:  از آن جایی که مخاطبان کاژه ممکن است شیشه های رنگی را با اسامی متفاوتی جستجو کنند؛ در این مقاله به علت به جای واژه استیندگلس از واژه استین گلس نیز استفاده کرده ایم). 

سقف نورگیر شیشه تزئینی(استین گلس)

 

این روزها برای داشتن یک منزل شیک و بی بدیل از تک تک قسمت های موجود در فضا برای طراحی دکوراسیون بهره گرفته می شود. سقف نورگیر شیشه تزئینی( استین گلس) تقریبا مشابه با هنرهای قدیمی است. به شکلی که در گذشته با گچ و شیشه به صورت ترکیبی سقف ها را دکور می کردند. البته باید بگوییم این کار بر روی سقف انجام می شد، نه بر روی شیشه و این یک مزیت در دنیای امروز به شمار می آید. امروزه به دلیل اینکه این نوع طراحی قدری منسوخ شده است، از سقف نورگیر شیشه تزئینی( استین گلس) استفاده می شود که حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

سقف نورگیر شیشه تزئینی(استین گلس)
سقف نورگیر شیشه تزئینی(استین گلس)

 

استین گلس چیست؟

استین گلس تکنیکی است که در آن شیشه های رنگی را در ابتدا برش داده و با ایجاد طرح و نقوش به صورت متفاوت آماده می سازند. پس از آماده سازی با فلزهای مخصوصی تمام قطعات شیشه های برش خورده در کنار یکدیگر نصب می شوند. حرکت این فلز در لابه لای شیشه ها طرحی را حاصل می کند که متخصصان در زمان طراحی شیشه آن را پیاده کرده بودند. شما با طراحی بی نظیر شیشه های تزئینی استیند گلس می توانید فضای داخلی منزل خود را با یک سبک متفاوت و منحصر به فرد طراحی کنید. این هنر این روزها از طرفداران بی شماری برخوردار شده است و به همین دلیل تنوع آن بسیار گسترده بوده و هر طیف سلیقه ای را شامل می شود.

سقف نورگیر شیشه تزئینی(استین گلس)
سقف نورگیر شیشه تزئینی(استین گلس)

نقش نور گیر در فضای داخلی

نور گیر سبب می شود نور طبیعی در طی روز، روشنایی موجود برای فضا را فراهم کند، بدون اینکه برای شما هزینه ای در بر داشته باشد. ازسوی دیگر برای زیبا سازی فضا از تکنیک استین گلس بهره گرفته شده است تا جلای بیشتری در دکوراسیون مشهود باشد. نصب سقف نورگیر شیشه تزئینی(استین گلاس) به شکل هنرمندانه ای در ابتدا با شیشه های برش خورده آغاز می شود و سپس با قرار دادن تمام تکه های پازل در کنار هم یک نور گیر شیشه ای تزئینی حاصل می شود.

 

در چه مکان هایی می توان از سقف نورگیر شیشه تزئینی (استین گلس) استفاده کرد؟

شما در هر فضایی که تمایل داشته باشید می توانید از این کار زیبا بهره ببرید. اندازه و حجم کار بسته به سقف و محیطی که مد نظر شما است تغییر می کند. به عنوان مثال این کار از یک پاساژ تا یک خانه ویلایی کوچک قابل اجرا است. حال می توانید این کار را در محیط کار خود نیز پیاده سازید تا فضای تاثیر گذار تری برای گردهمایی های خود داشته باشید. این کار علاوه بر بیشتر کردن نور و روشنایی موجود در فضا به بزرگ تر نشان دادن محیط و سقف نیز کمک می کند. سقف نورگیر شیشه تزئینی بیشترین کاربرد را در حیاط خلوت، سالن های عمومی و پانسیون ها دارد.

 

چرا از سقف نورگیر شیشه تزئینی (استین گلس)  استفاده می شود؟

چرا از سقف نورگیر شیشه تزئینی (استین گلس)  استفاده می شود؟
چرا از سقف نورگیر شیشه تزئینی (استین گلس)  استفاده می شود؟

به سه دلیل از سقف نورگیر شیشه تزئینی استفاده می شود:

 

  • مقاومت بی بدیل

 

شاید با خود بگویید شیشه شکننده است و با کوچکترین ضربه ای شکسته می شود. باید به شما بگویم این مورد برای شیشه های تزئینی صدق نمی کند و شما از مقاومت بالای آن شگفت زده خواهید شد. این مقاومت در برابر گرما، سرما و ضربه به دلیل طراحی و شکل متفاوت این سبک از شیشه ها است.

 

 

  • زیبایی چشم نواز

 

یکی از مهم ترین پارامترهای این سبک ایده پردازی، زیبایی چشم نواز آن است. شیشه ها همیشه زیبایی خود را دارند، حال آنکه شیشه های رنگی این زیبایی و چشم نوازی را چندین برابر منعکس می کنند. شیشه های تزئینی عموما به صورت رنگی آماده و مورد استفاده قرار می گیرند. افزایش ارتفاع در فضای داخلی خود یکی دیگر از مزایای شیشه های رنگی بر روی سقف محسوب می شود.

 

 

  • انعکاس نور طبیعی

 

انعکاس نور در فضا یکی دیگر از دلایل بارز متفاوت بودن سقف نورگیر شیشه تزئینی(استین گلس) محسوب می شود و شما در طی شبانه روز کمتر نیاز به صرف انرژی برای روشنایی منزل دارید. متخصصان این حرفه با بهره گرفتن از شیشه های رنگی علاوه بر تامین نور طبیعی برای فضای داخلی، به زیبا سازی پروژه های ساختمانی نیز اهمیت می دهند.

گنبد شیشه ای
گنبد شیشه ای

مقالات خواندنی:

شیشه های تزئینی و سقف نورگیر شیشه ای هتل بولدرادو – کلرادو

شیشه های تزئینی استین گلس ، شیشه های رنگی و دکوراتیو

استفاده از استیند گلس در پنجره های تزئینی و دیگر قسمت های منزل

نصب نورگیر: انواع نورگیرها محبوب ترین سبک ها

استفاده از شیشه های استیند گلس در طراحی دکوراسیون داخلی

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته