نصب آینه ؛ چگونه با آینه دکور کنیم

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

نصب آینه ؛ چگونه با آینه دکور کنیم

نصب آینه ؛ چگونه با آینه دکور کنیم

نصب آینه ؛ چگونه با آینه دکور کنیم
نصب آینه ؛ چگونه با آینه دکور کنیم

نصب آینه‌ها به چند دلیل بسیار عالی هستند. نور را بازتاب می کنند؛ فضا را باز می کنند و در کل کاری می کنند که اتاق بهتر جلوه کند. اما قبل از این که به فکر نصب آینه باشید بهتر است چند نکته را در ذهن داشته باشید. در این مقاله برای دکوراسیون خوب با آینه به چندین مورد راهنمایی اشاره می کنیم.

بازتاب ها را در نظر بگیرید

قبل از این که آینه ای را نصب کنید؛ بررسی کنید و ببینید که رو به روی آن چه چیزی قرار دارد. درست است که اغلب اوقات ما آینه ها را در جاهایی نصب می کنیم که فضای خالی وجود دارد، ولی بهتر است بررسی کنیم که چه چیزی در آینه بازتاب می شود. وقتی آینه را مقابل یک عنصر معماری نصب کنیم یا جلو یک تابلو نقاشی اهمیت آن آیتم را بیش از پیش نشان می دهد. حتی اگر مقابل یک اشیای بدون جذابیت هم نصب شود باز هم این کارایی را خواهد داشت.

یادداشت: نصب آینه در وسط یک پنجره میزان روشنایی را هم به شدت زیاد می کند.

نصب آینه ؛ چگونه با آینه دکور کنیم
چگونه با آینه دکور کنیم

 

مسائل مربوط مکان نصب آینه

در کنار این مسائل که آینه در جایی چشمگیری قرار داده شود؛ ارتفاع مناسب برای نصب آینه نیز اهمیت دارد. برخلاف کارهای هنری که در سطح و ارتفاع چشم باید نصب شوند؛ آینه ها را می توان با ارتفاع بیشتر یا کمتر نصب کرد. محل نصب بیشتر به چیزی بستگی دارد که می خواهید بازتاب دهید. گرچه ارتفاع مناسب با چشم در اغلب موارد کاربرد دارد؛ اما با توجه به شرایط، ارتفاع می تواند کمی بیشتر یا کمتر از این سطح باشد.

بزرگ فکر کنید

از این که در یک فضای کوچک آینه بزرگی نصب کنید ترسی نداشته باشید. آینه ها عمق و فضا ایجاد می کنند. بنابراین یک اتاق کوچک را خیلی بزرگ جلوه می دهند. نصب یک آینه عریض بهترین عنصر دکوراتیو برای یک اتاق کوچک است. نصب آینه برای راه رو ها نیز کار پسندیده ای است.

 

یک نقطه ی کانونی ایجاد کنید

آینه ها نقطه کانونی را به خوبی ایجاد می کنند و به همین سبب آن ها را بالای مانتل ها و بوفه های غذاخوری نصب می کنند. اگر می خواهید یک صفحه بزرگی داشته باشید، تمام دیوار را با آینه پوشش دهید.

 

سبک ها را فراموش نکنید

آینه ها می توانند، مدرن، کلاسیک، سنتی و تقریبا هر چیز دیگری باشند. همه ی این سبک ها به قاب آینه بستگی دارد. در نظر بگیرید که چه چیزی در انتخاب قاب آینه تاثیرگذار است. معمولا نصب آینه با سبک شینوآزری در یک اتاق نسبت به یک آینه با قاب چوبی چهره متفاوتی به اتاق می دهد. همچنین خود آینه هم تاثیرگذار است. برای مثال آینه های دودی و آینه های آنتیک به کلی می تواند در فضای اتاق تغییر ایجاد کند.

نصب آینه ؛ چگونه با آینه دکور کنیم
چگونه با آینه دکور کنیم

آینه ها را به درستی نصب کنید

با کوبیدن یک میخ روی دیوار و نصب آینه نمی توان از محکم بودن آن مطمئن بود. از قلاب ها و گیره های مخصوص استفاده کنید و سعی کنید در دو طرف آن نصب گردد. این صاف بودن آینه روی دیوار را تضمین می کند. نصب آینه با کمک یک قلاب و آویزان شدن آن ممکن است کافی نباشد؛ در برخی مواقع باعث کج ایستادن آینه می شود. کج ایستادن آینه بازتاب را مختل می کند و نمای بسیار ناخوش آیندی هم ایجاد می کند. اگر آینه خیلی سنگین است، سعی کنید جهت نصب آن از یک کارشناس کمک بگیرید.

 

در یک نما از چندین آینه استفاده کنید

 

می توانید آینه ها را کنار هم قرار دهید و یک گالری زیبا از آینه ها داشته باشید. مثل سایر گالری های عکس آن ها را یک واحد تلقی کنید. گفتنی است طرح بندی این آینه ها اگر کمی به هم ریخته باشد خیلی بهتر جلوه می کند.

نصب آینه ؛ چگونه با آینه دکور کنیم
چگونه با آینه دکور کنیم

 

مقالات خواندنی: 

نصب آینه ؛ نحوه استفاده از آینه در طراحی داخلی

نصب آینه ؛ چگونه یک آینه مناسب برای نصب روی دیوار انتخاب کنیم

نصب آینه ؛ چگونه نور بیشتری را منتقل کنیم؟

نصب آینه و همنشینی آن با آهن سخت، دکوری زیبا و منحصر به فرد

راهنمایی هایی برای طراحی و نصب آینه در دکوراسیون داخلی

چگونه با نصب آینه نور محیط را افزایش دهیم

چگونه می توان با نصب آینه بالای شومینه را تزیین کرد؟

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته