نورگیر پلی کربنات ؛ مزیت ورق ها، انواع و وِیژگی های آن

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

نورگیر پلی کربنات

نورگیر پلی کربنات

 

شاید اولین سوالی که برای شما در مورد نورگیر پلی کربنات پیش می آید این باشد که این نورگیر بیشتر برای چه محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرد.  نورگیر پلی کربنات بیشتر با نام ورق پلی کربنات شناخته می شود و از آن برای موارد بسیاری استفاده می شود. به عنوان مثال شما می توانید برای پوشاندن سقف گلخانه خود، سقف پارکینگ منزلتان، استخرهای خانگی یا استخرهای سرپوشیده، سقف حیاط خلوت، سوله های بزرگ، مراکز تجاری و اداری  از آنها استفاده کنید. کاربرد بسیار زیاد این ورق های مقاوم و با کیفیت تنها به دلیل مرغوبیت بسیار بالای آن ها است. به شکلی که با ترکیب چند لایه پلی کربنات می توانید از یک سقف شیب دار با قابلیت نشکن بهره بگیرید. نشکن بودن این کالا به این دلیل است که مقاومت آن در برابر گرما، رطوبت و ضربه به کرات به اثبات رسیده است.

نورگیر پلی کربنات
نورگیر پلی کربنات

یکی از مهم ترین و بارزترین دلایل خاص بودن این نورگیرها این است که در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز بسیار موثر هستند و دلیل آن تنها به خاطر لایه 80 میکرونی ضد uv است. شاید همین امر سبب شده که از این محصول در محیط هایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند، بدون ترس و نگرانی از آسیب دیدگی آن، بهره گرفته شود. به عنوان مثال استفاده از ورق پلی کربنات برای یک استخر سرپوشیده از دو سو آن را مورد فرسایش قرار می دهد، از قسمت داخلی بخار ناشی از آب  و از قسمت بیرونی تابش مستقیم آفتاب، حال آنکه مقاومت بالای این محصول مانع از این اتفاق می شود.

 

مزایای ورق پلی کربنات

سقف پلی کربنات برای پوشش پاسیو
سقف پلی کربنات برای پوشش پاسیو

یکی از مهم ترین مزایایی که سبب شده استفاده از این محصول این روزها بسیار طرفدار پیدا کند، ابعاد آن است. شما به راحتی برای هر قسمت از فضای داخلی که قصد استفاده از نورگیر را داشته باشید می توانید از این کالا بهره بگیرید. مورد دیگر مقاومت بسیار بالای نورگیر پلی کربنات است که توجه همگان را به خود جلب کرده است. نکته دیگری که متفاوت بودن آن را بسیار پر رنگ جلوه داده، ورود نور طبیعی به داخل فضای مورد استفاده است. این روزها  به جای استفاده از شیشه که احتمال شکستن آن در طی گذر زمان بیشتر از نورگیرهای پلی کربنات است، از این محصول استفاده می شود.

 

علاوه بر مقاومت بالای ورق پلی کربنات، باید بگوییم آنها در برابر اشتعال نیز بسیار مقاوم هستند. طوفان و گردباد مانع شکستن و فرو ریختن آن ها می شود.

نورگیرهای پلی کربنات در برابر آتش سوزی

نورگیرهای پلی کربنات در صورت آتش سوزی این قابلیت را دارند که به سرعت آتش را مهار و از دامنه زدن آن به سایر قسمت ها جلوگیری کنند. همچنین یک عایق بسیار مناسب در برابر سرما و گرما محسوب می شوند. در نهایت می توانیم به ذکر این نکته اشاره کنیم که وزن بسیار کم آن ها در برابر وزن بسیار زیاد شیشه سبب شده است نصب آن ها ساده تر جلوه کند. نورگیر پلی کربنات به دلیل دارا بودن لایه داخلی از جذب گرد و غبار جلوگیری می کند و با یک شستشوی ساده درست مثل روز اول درخشان و زیبا می شود.  شما با استفاده از نورگیر پلی کربنات علاوه بر اینکه در هزینه های مصرفی خود صرفه جویی می کنید، به زیبایی و مدرن بودن بیشتر فضا نیز کمک می کنید. این ورق ها به شکلی طراحی شده اند که از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند و همین امر هزینه های مصرفی شما را نیز کاهش می دهد.

 

نمونه ای از گنبد شیشه ای پلی کربنات

نمونه ای از گنبد شیشه ای پلی کربنات 
نمونه ای از گنبد شیشه ای پلی کربنات

 

مقالات خواندنی:

پوشش استخر با پلی کربنات : 5 راز مهم 

آنچه باید درباره گنبدهای نورگیر پلی کربنات بدانید

11 مزیت پوشش استخر شنا که با پلی کربنات ساخته شده است

پوشش استخر متحرک پلی کربنات

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته