پارتیشن‌های فلزی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

پارتیشن های فلزی

استفاده از پارتیشن‌های فلزی یا پارتیشن‌های استیل (فولاد) در دکوراسیون داخلی منازل به سرعت در حال گسترش است. پارتیشن‌های فلزی روشی ساده و با مزایای بسیار زیاد برای جداسازی فضاهای داخلی خانه فراهم کرده‌اند. علت گسترش و محبوب شدن این نوع پارتیشن‌ها این است مزایای منحصر به فردشان باعث برتری آن‌ها نسبت به انواع دیگر پارتیشن از جمله پارتیشن‌های چوبی و پلاستیکی شده است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پارتیشن‌های فلزی یا استیل نسبت به انواع دیگر پارتیشن وزن بسیار کم‌تری دارند و جابه‌جایی آن‌ها بسیار آسان است.
  • قرارگیری و ثباتشان نسبت به انواع دیگر پارتیشن‌ها راحت‌تر و بهتر است.
  • ساخت و نصب آن‌ها بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌باشد.
  • هزینه‌ی ساخت و نصب آن‌ها نسبت به انواع دیگر بسیار کم‌تر است. به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از پارتیشن‌های فلزی مقرون به صرفه تر می‌باشد.
  • نسبت به پارتیشن‌های چوبی در برابر آتش‌سوزی مقاومت بیش‌تری دارند.

هم چنین اگر در آینده این نوع پارتیشن‌ها دچار آسیب دیدگی بشوند، ترمیم و تعمیر آن‌ها به نسبت کار آسان‌تری است. مهم تر این که جا به جایی و ایجاد تغییرات نیز در پارتیشن‌های فلزی آسان‌تر است.

شرایط اتاق و فضایی که می‌خواهید در آن پارتیشن‌ها را نصب کنید، نوع مواد انتخابی را مشخص خواهد کرد. به طور مثال اگر به دنبال پارتیشن‌های دائم هستید؛ و پول، زمان و فضای مورد نیاز را دارید می‌توانید از پارتیشن‌های آجری یا بلوکی استفاده کنید. البته دقّت داشته باشید که کف‌پوش اتاق نیز باید دارای استحکام کافی باشد.  هم چنین اگر سقف یا کف‌پوش اتاق موج دار است یا خیلی تراز نیست، می‌توانید از پارتیشن‌های چوبی استفاده کنید. این پارتیشن‌ها خاصیت خم شدن و تغییر شکل دادن دارند که باعث می‌شود تا مشکل تراز نبودن را حل نمایند. در بیشتر خانه‌ها و در بیشتر شرایط موجود می‌توان از پارتیشن‌های فلزی استفاده کرد؛ چرا که دیگر بیشتر خانه‌ها مشکل تراز نبودن سقف یا کف‌پوش و یا موج‌دار بودنِ آن‌ها را ندارند. فقط باید دقّت داشته باشید که این نوع پارتیشن‌ها انعطاف‌پذیریِ چوب را ندارند. در برخی از پروژه‌ها از ترکیب چوب و استیل استفاده می‌شود که این ایده می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات و ایرادات موجود باشد.

به نظر تا این جا متوجه شده باشید که انواع مختلف پارتیشن‌ها برای اهداف مختلفی به کار می‌روند. مزیّت اصلی پارتیشن‌های فلزی این است که در اغلب شرایط مختلف محیطی جواب می‌دهد. یکی دیگر از علل افزایش محبوبیت و گسترش استفاده از این نوع پارتیشن‌ها نیز همین موضوع است.

 

5/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط با این نوشته