کاربرد تکنیک تیفانی و استیند گلس در لابی هتل ها

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

یکی از مهم ترین جنبه هایی که در ساخت هتل ها مورد توجه قرار می گیرد، جنبه ی بصری و زیبایی شناختی آن ها است. آن چه در درجه ی اول، نظر بیننده را به خود جلب می کند ظاهر هتل است و افراد قبل از این که از کیفیت خدمات و امکانات هتل آگاه شوند با ظاهر آن آشنا می شوند و در این مرحله یا جذب هتل مذکور شده و یا سراغ گزینه ی بعدی می روند. در بین بخش های مختلف یک هتل، لابی آن ها مهم تر از سایر بخش ها است چرا که افراد به محض ورود به هتل با آن مواجه می شوند و اگر لابی هتل مورد نظر، از زیبایی کافی برخوردار نباشد، ممکن است در تصمیم گیری مشتری، اثر معکوس گذاشته و او را از ماندن در هتل منصرف کند. یکی از تکنیک هایی که به سادگی به کمک معماران داخلی آمده و در لابی هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از تکنیک تیفانی و استیند گلس در ساخت پارتیشن های شیشه ای و یا درب و پنجره ی آن جا است.

چگونه از تکنیک تیفانی و استیند گلس در لابی هتل استفاده کنیم؟

معمولا در لابی هتل ها، به ویژه لابی هتل های بزرگ از پارتیشن های مختلفی برای جداسازی فضاها از هم استفاده می شود. با استفاده از تکنیک تیفانی و استیند گلس در این پارتیشن ها، هم فضای لابی مورد نظر بزرگ تر به نظر می رسد و هم نور پردازی آن جا، زیباتر و با کیفیت تر می گردد. پارتیشن های شیشه ای تیفانی و استیند گلس، باعث به وجود آمدن جلوه هایی از زیبایی معماری قدیم ایران در هتل مورد نظر شده و با فرهنگ و ملیت ما ایرانی ها، سازگاری بسیار دارند. افراد با تماشای این شیشه های رنگی و قرار گرفتن در تلالو انوار رنگی، احساس خوشایندی را تجربه می کنند و به آرامش می رسند.

در کنار این پارتیشن ها، درها و پنجره های لابی نیز به راحتی قابل زینت بخشی با شیشه های تیفانی و استیند گلس می باشند و می توان به جای استفاده از پرده، که معمولا تکراری و یکنواخت هستند، از این شیشه های رنگی که هم نگاه ها را به خود جذب می کنند و هم سبب یونیک شدن فضا می گردند، استفاده کرد.

استفاده از نورگیرها و گنبدهای شیشه ای استیند گلس در بعضی لابی ها

لابی بعضی هتل ها، دارای بالکن های سرپوشیده هستند و یا ساختارشان به گونه ای است که سقف لابی آن ها مشرف به آسمان بوده و به راحتی می توان در آن ها، از گنبدهای شیشه ای  و یا نورگیرهای استیند گلس استفاده کرد. با استفاده از این نورگیرها و گنبدهای شیشه ای تزئینی در سقف هایی که مساعدِ اجرای این پروژه ها هستند، می توان بخشی از آسمان آبی و نور خورشید را به درون لابی کشاند و فضایی با شکوه و عظمت ایرانی را در آن جا رقم زد.

 

استفاده از مولفه های معماری ایرانی، در هتل ها، بسیار جذاب تر و محبوب تر از کپی برداری های ناشیانه از معماری مدرن غربی است و معمولا احساس بهتری را در ایرانیان پدید می آورد و حس غرورشان را می نوازد. شرکت دکوراسیون کاژه، در این امر پیش قدم بوده و دارای سابقه ای طولانی در استفاده از تکنیک تیفانی و استیند گلس در اماکن مختلف است. با مراجعه به سایت کاژه، می توانید از نمونه های اجرا شده دیدن فرمایید و پروژه ی خود را با اطمینان کامل به تیم حرفه ای این مجموعه بسپارید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته