9 نمونه زیبا از سقف کاذب شیشه ای

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

9 نمونه زیبا از سقف کاذب شیشه ای

9 نمونه زیبا از سقف کاذب شیشه ای

 

نورگیر های شیشه ای مختلف های بسیار زیادی دارند و می توان از آن ها در ساختمان های مختلف استفاده کرد. سقف کاذب شیشه ای هم نوعی نورگیر است که البته پشت آن نورپردازی انجام می شود و از نور خورشید استفاده نمی کند. این کاربرد از شیشه استیند گلس خیلی رایج است و در انواع ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری از آن ها استفاده می شود. در این مطلب می خواهیم برخی از این سقف های کاذب شیشه را به شما معرفی کنیم.

 

هماهنگی با دکوراسیون داخلی

برخی از مشتریان نگران این هستند که سقف کاذب شیشه ای که می خواهند استفاده کنند با دکوراسیون داخلی منزل آن ها هماهنگی نباشد. این ناهماهنگی می تواند تمام فضای داخلی ساختمان را خراب کند. اما با استفاده از شیشه استیند گلس هیچوقت با این مشکل مواجه نمی شود. به تصویر زیر نگاه کنید که رنگ ها و طرح روی پنل سقف کاذب شیشه ای با دکوراسیون داخلی منزل متناسب است و آن را کامل کرده است.

9 نمونه زیبا از سقف کاذب شیشه ای
9 نمونه زیبا از سقف کاذب شیشه ای

مکان های مختلف منزل

اتاق غذاخوری منزل اهمیت زیادی دارد و زیبایی آن باعث بهتر شدن مهمانی ها و جمع های دوستانی می شود. چرا این قابلیت را با استفاده از سقف کاذب شیشه ای انجام ندهیم؟ مانند تصویر زیر که از شیشه استیند گلس برای اتاق غذاخوری استفاده شده است. نورگیر بک لایت نور بیشتری را هم در شب ها برای اتاق فراهم می کند.

مکان های مختلف منزل
مکان های مختلف منزل

 

برای اینکه به امکان استفاده از خلاقیت بیشتر و رنگ های مختلف پی ببرید می توانید به تصویر هم نگاه کنید که از نورگیر بک لایت برای اتاق غذاخوری استفاده کرده است. 4 شکل حجمی در وسط پنل شیشه ای که نور بیشتری پشت آن ها قرار دارد هم باعث منحصربه فرد بودن آن شده اند.

 

9 نمونه زیبا از سقف کاذب شیشه ای
9 نمونه زیبا از سقف کاذب شیشه ای

 

هماهنگی پنل های مختلف

از شیشه استیند گلس می توان برای درب و پنجره ساختمان هم استفاده کرد. در تصویر زیر می بینید که این اتفاق افتاده است و درب منزل هم دارای پنل استیند گلس است. استفاده از نورگیر بک لایت شیشه ای در هال هماهنگی فضایی نورانی خوبی ایجاد کرده است. طرحی که روی نورگیر بک لایت استفاده شده است شبیه طرح هایی است که روی پنجره ها استفاده می شود ولی باز هم متناسب دکوراسیون داخلی شده است.

سقف کاذب شیشه ای
سقف کاذب شیشه ای

طرح و نقشی پیچیده و زیبا در سقف کاذب شیشه ای

طرح و نقشی که روی پنل استفاده می شود تماما به تصمیم مشتری بستگی دارد. استفاده از رنگ های مختلف هم کاملا آزاد است. در تصویر زیر می بینید که نقش گل های زیبایی در وسط و اطراف پنل وجود دارد که اثری خارق العاده را ایجاد کرده اند. همه می توانند از چنین زیبایی ای در ساختمان و منزل خود استفاده کنند.

 

طرح و نقشی پیچیده و زیبا در سقف کاذب شیشه ای
طرح و نقشی پیچیده و زیبا در سقف کاذب شیشه ای

دیدی که برخی از افراد دارند این است که سقف کاذب شیشه ای بخشی جدا از بقیه ی ساختمان است. در برخی موارد شاید این تفکر درست باشد. اما در تصویر زیر اینگونه نیست و می بینید که نورگیر بک لایت استفاده شده کاملا جزوی از معماری شده است.

سقف کاذب شیشه ای
سقف کاذب شیشه ای

سقف کاذب شیشه ای یا درخت مصنوعی؟

زمانی که خلاقیت به اندازه ی کافی وجود داشته باشد می تواند انتظار آثار هنری خارق العاده را داشت. تصویر زیر گویای همه چیز است. طرح برگ های درخت سبز رنگ با ستونی چوبی که در وسط سقف کاذب شیشه ای قرار دارد به گونه ای است که درختی در ساختمان وجود دارد. این پروژه می تواند در اندازه های مختلف و برای ساختمان های گوناگون ساخته شود.

 

 

طرح و نقشی مدرن

اصالت شیشه های استیند گلس به قرون وسطی بر می گردد ولی آزادی در استفاده از طرح های مختلف باعث شده است که با طرح های مختلف مدرن یا معاصر کاربرد داشته باشند. نورگیر بک لایت زیر طرحی مناسب ساختمان خود را دارد.  

سقف کاذب شیشه ای | بک لایت
سقف کاذب شیشه ای | بک لایت

نورگیر بک لایت در اشکال متفاوت

در بحث نورگیر بک لایت نباید ذهن خود را روی ابعاد و طرح خاصی متمرکز کرد. در نورگیر بک لایت زیر هم مشاهده می کنید که بصورت دایره ای توخالی است و می تواند برای ساختمان های مختلف اداری یا مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد.

بک لایت
بک لایت

 

شما چه طرحی می پسندید؟

فرقی نمی کند که چه سلیقه ای داشته باشید، هر سلیقه ای را می توان روی سقف کاذب شیشه ای استیند گلس پیاده کرد. کافیست بخواهید.

 

مقالات خواندنی: 

سقف کاذب شیشه ای استیند گلس با تکنیک تیفانی

شیشه های تزئینی استین گلس ، شیشه های رنگی و دکوراتیو

شیشه های رنگی ؛ کاربرد؛ مکان های قابل نصب؛ نمونه ها

استفاده از استیند گلس در پنجره های تزئینی و دیگر قسمت های منزل

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته