شیشه های رنگی ؛ کاربرد؛ مکان های قابل نصب؛ نمونه ها

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

ترکیب رنگ های مختلف

درباره کاربرد شیشه رنگی در مکان های مختلف منزل چه می دانید؟

 

در این مطلب  می خواهیم به شیشه های رنگی بپردازیم که با نام استیند گلس هم شناخته می شوند. این شیشه ها می توانند انواع رنگ ها و طرح ها را به خود گرفته و زیبایی بخش هر قسمتی از خانه شما شوند. استفاده از شیشه های رنگی تکنیکی است که از قرون گذشته در اروپا رایج بوده است و به تازگی در کشور ما نیز رو به افزایش است. خوب بپردازیم به عکس های جالب از شیشه های رنگی.

شیشه های رنگی
شیشه های رنگی

استفاده از شیشه رنگی در پنجره

شیشه هایی که برای پنجره استفاده می شوند ممکن است از هر نوعی باشند. استفاده از شیشه های رنگی در این موارد کمی جرات می خواهد. همانطور که در عکس زیر نیز می بینید از این نوع شیشه ها برای پنجره ی روبروی روشور استفاده شده است. لزوما نباید همیشه در این قسمت، از آینه استفاده شود. شاید ترس از این داشته باشید که این شیشه ها خیلی فضای داخل را نشان می دهند و یا عایق خوبی در برابر سرما یا گرما نیستند، نیازی نیست نگران باشید، شیشه رنگی تولید شده عایق خوبی در برابر صدا، گرما و سرما است. این شیشه ها نوع کدری هم دارند که می توانید برای حفظ حریم شخصی خود از آن ها استفاده کنید.

استفاده از شیشه رنگی در پنجره
استفاده از شیشه رنگی در پنجره

شاید بخواهید در برخی موارد مانند عکس زیر هم نسبت به بیرون دید داشته باشید که در این صورت می توانید از شیشه رنگی با این خاصیت استفاده می کنید. طرحی که این پنجره دارد هم زیبایی خاصی به آن داده است.

 

استفاده از شیشه رنگی در پنجره
استفاده از شیشه رنگی در پنجره

استفاده از هنر شیشه های رنگی در اماکن مذهبی

یکی از مکان هایی که در آنجا می توان به قدمت شیشه رنگی استین گلاس پی برد کلیساهای قدیمی اروپاست. از آنجاییکه طرح ها و نقوش مختلفی را نیز می توان با استفاده از این شیشه ها ایجاد کرد در پنجره های کلیسا هم اکثرا نقش هایی از حضرت عیسی یا نماد های دین مسیحیت وجود دارد. می توان برای مساجد هم از این شیشه ها با طرح هایی اسلامی مانند آیاتی از قرآن کریم استفاده کرد.

 

در عکس زیر مشاهده می کنید که نقش یک کبوتر روی پنجره اجرا شده است و طرح پیچیده ای به خود گرفته است. استفاده از رنگ های مختلف هم به خاص بودن نقش آن افزوده است. با مشاهده منحنی ایجاد شده در قسمت بالایی پنجره نیز می توان به این نکته پی برد که از شیشه رنگی می توان در هر شکلی استفاده کرد.

 

شیشه های رنگی
شیشه های رنگی

در این عکس که متعلق به پنجره ی یک کلیساست می بینید که طرح بیرونی شکل دایره دارد و نقش داخلی هم از به هم پیوستن چندین دایره تشکیل یک گل داده است.

 

استیندگلس
استیندگلس

 

طرح های مختلف نشان از پیچیدگی هنر

نقش ها می توانند کمی خیره کننده تر هم باشند، مانند عکس زیر که باز یک پنجره است با نقشی خیره کننده از گندم در وسط که به خوبی از بخش های دیگر آن که هرکدام نقش قسمتی از حیات است جدا شده است.

طرح های مختلف نشان از پیچیدگی هنر
طرح های مختلف نشان از پیچیدگی هنر

 

ترکیب رنگ های مختلف

در تصویر زیر می بینید که تکه های ریز شیشه رنگی با رنگ های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و طرحی فوق العاده را ایجاد کرده اند. می توانید به رنگ های مختلف مانند آبی، قرمز و فیروزه ای که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند هم دقت کنید.

 

ترکیب رنگ های مختلف
ترکیب رنگ های مختلف

انواع طرح ها، انواع اندازه ها

شاید فکر کنید که تنها اندازه های متوسطی را می توان با این شیشه ها درست کرد، در عکس زیر می ببینید که پنجره ای بسیار بزرگ از یک کلیسا با شیشه های رنگی کوچک تشکیل شده است.

 

نقش های ریز همیشه افراد را به خود جلب کرده است چون ظرافت و دقت کار را نشان می دهد. اگر دوست دارید شما هم از چنین اثرهایی استفاده کنید می توانید به تصویر زیر نگاه بیندازید و ببینید که شیشه رنگی می تواند طرح های ریزی هم داشته باشد.

 

انواع طرح ها، انواع اندازه ها
انواع طرح ها، انواع اندازه ها

اوج هنرمندی

شیشه های رنگی به خودی خود هم اثری هنری محسوب می شوند ولی در برخی اوقات با خلاقیت می توان اثری خارق العاده ساخت. در تصویر زیر می بینید که ساختمانی کوچک تماما از شیشه رنگی ساخته شده است که می تواند برای وسط میادین شهر یا سالن های مراکز هنری استفاده شود.   

انواع طرح ها، انواع اندازه ها
انواع طرح ها، انواع اندازه ها

 

اگر می خواهید شما هم مشابه این آثار هنری را در خانه، محل کار یا ساختمان تجاری خود داشته باشید می توانید طرح دلخواه خود را با متخصصان ما در میان بگذارید و یا کار را به خود آن ها بسپارید تا بهترین و مناسب ترین طرح را به شما پیشنهاد دهند.

 

مقالات جدید: 

استفاده از دیوارپوش بک لایت استیند گلس در ساختمان

سقف کاذب شیشه ای استیند گلس با تکنیک تیفانی

آینه های ونیزی ؛ نهایت ظرافت و زیبایی

 

مقالات خواندنی:

کاربرد شیشه های تزئینی رنگی در راه پله ساختمان ها چیست؟

شیشه های تزئینی استین گلس ، شیشه های رنگی و دکوراتیو

شیشه های رنگی استیندگلس

پوشش دیوار با شیشه های رنگی

 

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

One Response