عجایب شیشه استیند گلس

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

سقف نورگیر شیشه ای استیند گلس کلیسای جامع برازیلیا، برزیل

شیشه استیند گلس

زمانی که به یک ساختمان قدیمی مانند مسجد یا کلیسا با شیشه استیند گلس وارد می شوید رنگین کمانی از رنگ ها را مشاهده خواهید کرد. نور خورشید که از شیشه های رنگی عبور می کند رنگ های قرمز، آبی و سبز بسیار دلربایی را ایجاد می کند.

“شیشه استیند گلس” اصطلاحی است که برای شیشه های رنگی که با مفتول های فلزی مخصوص به یکدیگر وصل شده اند به کار می رود. این شیشه ها در نهایت یک طرح کلی را نشان می دهند. شیشه ی استیند گلس بیشتر برای پنجره ها استفاده می شود، دلیل این کار هم این است که شیشه ها زمانی نهایت زیبایی خود را نشان می دهند که نور از آن ها عبور می کند.

 

 سالهاست که این شیشه ها زینت بخش ساختمان های قدیمی و مهم مانند کلیسا ها و مساجد بوده است. اخیرا از این شیشه ها در ساختمان هایی مانند خانه های مسکونی، بانک ها و بیمارستان ها هم استفاده می شود. در این پست چند ساختمان کلیسا که در آنها از شیشه استیند گلس به عنوان نورگیر استفاده شده است برایتان معرفی می شود.

 

سقف نورگیر شیشه ای استیند گلس کلیسای جامع برازیلیا، برزیل

طراح این نورگیر شیشه ای استیند گلس خانم ماریان پرتی می باشند. این نورگیر شیشه ای استیند گلس بی نظیر در سال 1990 ساخته شده است. این سقف از 22000 قطعه مربعی شکل از شیشه استیند گلس تشکیل شده است. زمانی که عبادت کنندگان در این کلیسای زیبا جمع می شوند نور هایی که از این سقف نورگیر شیشه ای استیند گلس عبور می کنند آرامش بخش آن هاست.

در تصویر هم مشاهده می کنید که شیشه ها در رنگ های سفید، آبی و قهوه ای هستند. هر رنگی را می توان روی این شیشه ها پیاده کرد. شیشه هایی که به صورت مثلث هایی با خمیدگی زیبایی به سمت مرکز سقف کشیده شده اند.

پنل های استفاده شده در این ساختمان بسیار بزرگ هستند، ولی با این حال با استقامت و بدون هیچ مشکلی زینت بخش سقف این ساختمان هستند.

 

کلیسای جامع آخن – آلمان

شیشه های استیند گلس که در کلیساها مورد استفاده قرار گرفته اند به نوعی بیانگر تاریخ نیز هستند. در بسیاری از کلیساها سقف نورگیر شیشه ای استیند گلس دارای طرح هایی از وقایع مذهبی است. پنجره های بزرگ، زیبا و بلند این کلیسا که ابتدا در دوران قرون وسطی ساخته شده بود در جنگ جهانی دوم خراب شد. پس از جنگ کلیسا دوباره مرمت شد و شیشه های استیند گلس دوباره زیبایی بخش این ساختمان شدند. این شیشه ها تامین کننده ی نور طبیعی برای درون کلیسا نیز هستند.

 

همانطور که مشاهده کردید از شیشه استیند گلس می توان به عنوان نورگیر شیشه ای و همچنین پنجره هم استفاده کرد. این ها تنها دو کاربرد این شیشه ها در طراحی داخلی ساختمان است. اگر می خواهید درب لابی ساختمان شما نیز زیبایی خاص خود را داشته باشد و نور از آن هم وارد ساختمان شود می توانید از شیشه درب لابی استیند گلس استفاده کنید.

 

اگر فکر می کنید که برای فضای درون خانه هم نیاز به نورگیر شیشه ای استیند گلس دارید می توانید از آن ها استفاده کنید. نوری که از این شیشه ها عبور می کند هم نور داخل منزل را تامین می کند و هم گرمای مناسبی را در داخل خانه ایجاد می کند که می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

اگر می خواهید از هر نوع شیشه ی استیند گلس در هر جایی از خانه ی خود استفاده کنید می توانید برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط کاژه به صفحه ی اصلی سایت مراجعه کنید و یا با دفتر کاژه تماس بگیرید و از راهنمایی متخصصان ما استفاده کنید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته