گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

آب بندی گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

انواع گنبدهای شیشه ای

گنبدهای شیشه ای علاوه بر طرح های کلاسیک می توانند طرح های مدرن و انتزاعی نیز داشته باشند. این گنبدها در طی چندین سال از گذشته تا کنون، به علت مجلل بودن و زیبایی وصف ناپذیر عنصری جدانشدنی از خانه اشراف و ثروتمندان بوده اند. طرح های مدرن از این گنبدها در فضاهای مدرن و امروزی نیز می تواند استفاده شود و علاوه بر اینکه مورد توجه علاقمندان سبک های نوین قرار می گیرد، جلوه ی ویژه ای به دکوراسیون داخلی نیز می بخشد.

ابعاد و ارتفاع گنبدهای شیشه ای طرح مدرن
ابعاد و ارتفاع گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

ابعاد و ارتفاع گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

گنبدهای شیشه ای طرح مدرن می توانند در هر ابعاد یا هر ارتفاعی با رنگ دلخواه طراحی و اجرا شوند. متریال شیشه این گنبدها شیشه استیند گلس (نوعی شیشه بسیار مستحکم و حرارت دیده به صورت برش خورده) با شیشه های رنگی متنوع به همراه فریم یا قاب بندی فلزی مستحکم و مقاوم می باشد. همچنین در تمام سقف ورودی ها، راهرو های عبوری یا کریدورها، سالن ها، تالارها و سایر فضاهای داخلی و خارجی می توان از گنبدهای شیشه ای طرح مدرن استفاده ی مطلوب کرد. این گنبدها در هر نوع سقف کاذبی نیز قابل نصب می باشند و از این جهت محدودیتی ندارند.

گنبدهای شیشه ای طرح مدرن
گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

در نوع دیگر گنبدهای شیشه ای طرح مدرن، از شیشه خم، استفاده شده و به شیوه هنری معروف ویترای به همراه قاب فلزی استفاده می گردد. شیوه ویترای همان سبک شیشه های رنگی موجود در پنجره های کلیساهای اروپایی می باشد که هنگام عبور نور باعث ایجاد فضای دلنشینی در داخل ساختمان می شود.

گنبدهای شیشه ای طرح مدرن
گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

ساخت و اجرای گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

در ساخت و اجرای گنبدهای شیشه ای طرح مدرن هیچ گونه محدودیت اقلیم یا آب و هوایی وجود نداشته و از اقلیم سرد و کوهستانی تا اقلیم گرم و مرطوب امکان طراحی و اجرای آن می باشد. این مقوله یکی از ویژگی های منحصر به فرد این محصول می باشد که باعث محبوبیت آن نزد معماران و سازندگان شده است.

 

در ساختمان هایی که بنا به هر دلیلی بخش هایی از فضاهای مرکزی از نور طبیعی محروم می باشند می توان از گنبدهای شیشه ای طرح مدرن و کلاسیک استفاده نمود و نور طبیعی خورشید را به راحتی وارد آن فضا کرد.

زمان ساخت گنبدهای مذکور در کارگاه یا کارخانه بسیار کم بوده و توسط متخصصین فن ساخته می شوند. سپس به محل پروژه حمل و در کمترین زمان ممکن نصب و عایق بندی یا آب بندی می گردند.

گنبدهای شیشه ای طرح مدرن
گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

در این گنبدها به روش خانه بندی شیشه های موسوم به استیند گلس به ابعاد کوچکتر با دقت برش خورده و با استفاده از نوارهای فلزی یا مسی و غیره محصور می شوند. سپس هر یک از این شیشه ها که دقت برش در آن ها میلیمتری است، در کنار یکدیگر قرار گرفته و سطح گنبد مورد نظر را تشکیل می دهند.

آب بندی گنبدهای شیشه ای طرح مدرن
آب بندی گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

آب بندی گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

رزین های خاصی میان نوارهای فلزی و شیشه ها قرار می گیرد که نقش آب بندی گنبدهای شیشه ای طرح مدرن را در مواجه با باران ، برف و سایر عوامل جوی دارد. این رزین ها تحت تاثیر زمان ضعیف نشده و به هیچ وجه از بین نمی روند. هر طرحی مدنظر کارفرما یا معمار پروژه باشد می تواند با اندازه دلخواه و با ترکیب رنگی مناسب و متنوع بر روی گنبد های شیشه ای طراحی، ساخته  و اجرا شود.

شرکت کاژه، طراح تخصصی و مجری حرفه ای گنبد شیشه ای با طرح های مدرن و کلاسیک در فرم های گوناگون، نقش های رنگارنگ، طرح های متنوع و سبک های مختلف معماری و اجرایی می باشد. با توجه به حساسیت در پرداخت و برش شیشه های این نوع گنبدها و ویژگی های منحصر به فرد و تخصصی عنصر تشکیل دهنده گنبدها یعنی شیشه،  نیاز به طراحی دقیق جزئیات اجرایی بوده و پس از آن باید این ریزه کاری ها با ظرافت در مرحله ساخت و نصب مو به مو اجرا گردند.

آب بندی گنبدهای شیشه ای طرح مدرن
آب بندی گنبدهای شیشه ای طرح مدرن

شرکت کاژه مفتخر است با طراحی و اجرای گنبدهای شیشه ای با طرح های مدرن و منحصر به فرد می تواند زیبایی بخش فضای معماری مدنظر شما باشد. مهم نیست فضای شما چه مساحت یا مشخصاتی دارد، قطعا گنبدهای شیشه ای با طرح مدرن یا کلاسیک آن را به فضایی شگفت انگیز تبدیل خواهند کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با مشاورین مجرب شرکت کاژه از طریق صفحه تماس با ما، ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

One Response