ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات

ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات

 در دنیای مدرن امروز رسیدن به هر چیزی یک راه حل ساده دارد. اگر می‌خواهید در  تابستان و زمستان در سردترین و گرم‌ترین هوای سال با فرزندانتان به بازی بپردازید به شما توصیه می‌کنیم محیطی را برای این امر اختصاص دهید. شاید ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های باشد که بتوانیم به شما توصیه کنیم. شما می‌توانید یک فضای بزرگ یا کوچک را در محیط منزل با استفاده از پلی کربنات پوشش دهید و متفاوت‌ترین ایده پردازی را به نمایش بگذارید. این فضا را می‌توانید به عنوان محیط بازی، حیاط خلوت، یک کتابخانه دنج یا یک محیط کار برای خود در نظر بگیرید. سازه‌های ساخته شده با پلی کربنات با هر شکلی که باشد نیازهای بسیاری از شما را مرتفع می‌کند.  در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما را با ساخت محوطه باز مسقف با پلی کربنات و مزایای که این محصول و استفاده از آن برای شما دارد بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا بهترین ایده پردازی برای ساخت محوطه بازی سرپوشیده از آن شما باشد.

ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات
ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات

 

ویژگی‌های پلی کربنات

از آنجایی که پلی کربنات به دو دسته رنگی و شفاف تقسیم می‌شود شما حق انتخاب بسیار زیادی دارید. اگر می‌خواهید به ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات بپردازید می‌توانید از طرح‌های رنگی این سازه نیز بهره بگیرید. این امر سبب می‌شود فضای بازی شما هیجان انگیز تر از همیشه به چشم آید. دلیل دیگر استفاده از پلی کربنات این است که این سازه‌ها بسیار در برابر ضربه مقاوم هستند و نسبت به شیشه‌های معمولی بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته تا 250 برابر مقاوم‌تر اعلام شده است. از همین رو برای ساخت زمین بازی زمانی که توپ به این سازه‌ها برخورد می‌کند باید بگویم اصلاً جایی برای نگرانی نیست. همچنین شما می‌توانید فضای استخر روباز خود را با استفاده از این سازه‌ها به صورت بسته طراحی کنید. این امر سبب می‌شود در زمستان و سرما هم از استخر تفریحی خود بهره بگیرد. پلی کربنات به شکلی طراحی و ساخته شده است که از بیرون هیچ دیدی به داخل وجود ندارد. در حالی که نور خورشید تا 90 درصد جذب می‌شود و در فضای داخل محیط پخش می‌شود.

ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات
ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات

دنیای مدرن و پوشش‌های های جدید

امروزه در دنیای مدرن از سازه‌های متفاوتی برای ساخت بهره گرفته می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید از پوشش‌های پلی کربنات شفاف بهره بگیرید که بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. این پوشش‌ها در مدل‌های مختلفی ساخته و در اختیار شما قرار داده می‌شود شما می‌توانید به صورت گشوی سفارش بدهید تا در هر زمان که نیاز به تهویه هوا داشتید سقف را به صورت رو باز مورد استفاده قرار دهید. این امر یکی از کاربردی‌ترین مواردی است که سازه‌های پلی کربنات در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این سازه‌های فلزی مقاوم در کنار این پوشش‌های همه کاره برای کارهای بسیاری بهره بگیرید. ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات یکی از راه‌های  است که کاربرد این محصول در اختیار شما قرار داده است. تفاوتی نمی‌کند که زمین بازی شما چند کاره است کافی است مساحت و ابعاد مورد نظر خود را به متخصصان این فن بسپارید تا شما را در این زمینه یاری کنند.

ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات
ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات

مزایای مسقف کردن محیط بازی

اگر می‌خواهید به مسقف کردن فضای بازی با استفاده از پلی کربنات بپردازید باید بدانید در کنار پوشش مناسب چه فوایدی در اختیار شما قرار داده می‌شود. جدای از بحث علمی و مقاومت پلی کربنات باید بدانید که با مسقف کردن هر فضای که مد نظر دارد از بسیاری موارد جلوگیری می‌شود. ورود گرد و خاک به هیچ عنوان به این فضا به دلیل محکم سازی ممکن نیست. برگ و حشرات به این محیط راهی برای نفوذ ندارند زیرا عایق کاری بسیار خوبی برای این سازه‌ها در نظر گرفته شده است. بر فرض اگر استخر شما با استفاده از این سازه روکش شود به هیچ عنوان آب آن در طی گذر زمان به دلیل آلودگی‌های حاکم در فضا آلوده نمی‌شود. شما می‌توانید از سقف‌های شیشه‌ای و یا متحرک بر اساس سلیقه و نیاز خود استفاده کنید. کاربردهای خانگی و تجاری سبب شده است مصارف استفاده از این کالا بسیار رواج پیدا کند.

ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات
ساخت محوطه بازی مسقف با پلی کربنات

مقایسه شیشه و پلی کربنات

مقاومت و دوام بیشتر از شیشه

جالب است که بدانید حتی ضربات چکش هم نمی‌تواند به پلی کربنات آسیب وارد کند. در حالی که امکان آسیب دیدگی شیشه حتی در برابر بادهای شدید بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید فرزندانتان با خیال آسوده به بازی بپردازند به شما توصیه می‌کنیم به مسقف کردن محیط بازی با پلی کربنات بپردازید تا این دغدغه از زندگی شما فاکتور گرفته شود.

قابلیت ایزولاسیون بسیار مناسب

ایزولاسیون حرارتی اصطلاحی است که برای قابلیت انتقال حرارت بین دو جسم به کار برده می‌شود. معیار این سنجس با R سنجیده می‌شود از همین رو برای یک مقایسه کلی بین شیشه و پلی کربنات می‌توانیم بگویم. یک ورقه پلی کربنات شش میلیمتری R دارای پارامتری R ای معادل 1.58 است در حالی که یک پنل شیشه‌ای با همین ضخامت تنها حدود 1 R است. استفاده از پلی کربنات بر اساس این نتیجه گیری بسیار به صرفه‌تر است.

 

قیمت بسیار به صرفه در مقایسه با شیشه

از آنجایی که شیشه به نسبت پلی کربنات از وزن بالاتری برخوردار است باید بگویم هزینه نصب آن در مقایسه با سازه‌های پلی کربنات بسیار بالاتر است. استفاده از بسته‌های که برای نگه داری شیشه با حجم زیاد در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد در مقایسه با پلی کربنات بسیار بیشتر است. برای مسقف کردن محیط بازی با پلی کربنات شما در برابر پوشش شیشه‌ای هزینه بسیار کمتری را متحمل می‌شوید.

 

ایمنی بیشتر پلی کربنات در مقایسه با شیشه

ایمنی پلی کربنات در مقایسه با شیشه بسیار بالاتر است. به عنوان مثال زمانی که شیشه شکسته می‌شود برندگی و تیزی شیشه به شما آسیب وارد می‌کند. در حالی که اگر بر حسب اتفاق قسمتی از پلی کربنات شکسته شود هیچ آسیبی به شما وارد نمی‌کند زیرا شبیه به یک پلاستیک است.

 

 

مقالات خواندنی:

مسقف کردن زمین بازی اسکیت با پوشش پلی کربنات

حیاط خلوت با پوشش پلی کربنات | مزایا و معایب همراه با با نمونه‌های زیبا

ساخت و اجرای گلخانه با پلی کربنات

پوشش استخر با پلی کربنات : 5 راز مهم 

آنچه باید درباره گنبدهای نورگیر پلی کربنات بدانید

11 مزیت پوشش استخر شنا که با پلی کربنات ساخته شده است

پوشش استخر متحرک پلی کربنات

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته