حمل شیشه های ساختمانی ، نصب و انبار کردن آن‌ها

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

حمل شیشه‌ های ساختمانی، نصب و انبار کردن آن‌ها

حتی زمانی که می‌خواهیم تعدادی لیوان شیشه‌ای را از آشپزخانه به قسمت دیگری از خانه ببریم مواظب هستیم که نشکنند. زمانی که از شیشه برای ساختمان استفاده می‌شود باید به شدت احتیاط کرد. شیشه‌هایی که در ساختمان استفاده می‌شوند قیمت بالایی دارند و به همین دلیل شکسته شدن آن‌ها هزینه بر است. هوشمندی، امنیت و آرامی سه کلیدواژه اصلی برای حمل شیشه‌ های ساختمانی است. فرقی هم نمی‌کند که این کار را خودتان انجام دهید و یا آن را به افراد دیگری سپرده باشید. در این مطلب می‌خواهیم نکاتی ایمنی را برای حمل شیشه‌ های ساختمانی و همچنین نصب و انبار کردن آن‌ها ارائه کنیم.

 

حمل شیشه های ساختمانی
حمل شیشه های ساختمانی

 

حمل شیشه‌ های ساختمانی

مسیر را بررسی کنید. دقیقاً بدانید که شیشه را کجا و چگونه از کامیون پیاده خواهید کرد و تا نقطه نصب منتقل می‌کنید. ارتفاع درب‌ها را بررسی کنید و مسیر حمل و جابجایی شیشه‌ های ساختمانی را از نخاله‌ها پاک کنید. نقاطی که چرخش می‌کنید را مشخص کنید و در قسمت‌هایی که ممکن است بخواهید شیشه را روی زمین قرار دهید بهتر است تکه‌های چوبی قرار دهید. دقت داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید هیچ قسمتی از شیشه را روی زمین قرار دهید.

حمل شیشه را اصولی انجام دهید. یک شیشه کار خوب همیشه یک قدم جلوتر است و همه چیز را با دقت و برنامه ریزی انجام می دهد. او مسیر را بررسی می‌کند و قسمت‌هایی که امکان شکسته شدن شیشه بیشتر است را امن می‌کند و یا مسیر را عوض می‌کنند.

از تکنیک‌های مناسب استفاده کنید. شیشه نمی‌تواند وزن خود را پشتیبانی کند. همیشه آن را به صورت ایستاده روی لبه حمل کنید. اگر شیشه سنگین است از یک لیوان مکنده برای دست پایینی خود استفاده کنید؛ برای دست بالایی خود از لیوان مکنده و به عنوان دست هدایت کننده استفاده کنید تا تعادل را حفظ کنید. همیشه از دستکش‌هایی استفاده کنید که قسمت کف دستانش روکش پلاستیکی داشته باشد. اگر مسیری که قرار است شیشه حمل شود مسطح و صاف است می‌توانید از چرخ‌هایی که زیر شیشه قرار می‌دهند نیز استفاده کنید.

حمل شیشه های ساختمانی
حمل شیشه های ساختمانی

برای نقاط با ارتفاع زیاد آماده باشید. زمانی که می‌خواهید شیشه را در ساختمان‌های چند طبقه استفاده کنید و نیاز است که آن را به طبقات بالایی انتقال دهید بیشتر کسانی که حمل شیشه سکوریت را انجام می‌دهند از روی داربست‌ها این کار را انجام می‌دهند. به یاد داشته باشید که برای این کار نیاز به 4 نفر است: دو نفر برای بالا کشیدن و دو نفر هم برای گرفتن آن.

انبار کردن

زمانی که شیشه را از کامیون به پایین می‌آورند یک نفر باید روی کامیون باشد تا از تکان خوردن و پایین افتادن سایر وسایل داخل آن جلوگیری کند. هرچیزی که بدون مراقبت باقی می‌ماند ممکن است پایین بیوفتد و بشکند.

اگر جای امنی دارید که می‌توانید شیشه را در آن جا قرار دهید آن را روی یک قاب جاگذاری کنید. اگر می‌توانید کامیون را همانجا نگه دارید پس بهتر است که اصلاً شیشه‌ها را پیاده نکنید و بگذارید همانجا بمانند تا در زمان مناسب به قسمت مورد نیاز حمل کنید.

اگر قرار است که شیشه‌های قدیمی را با شیشه‌های جدید تعویض کنید همه‌ی ناحیه تعویض را با پارچه دراپ پوشش دهید. شیشه‌های قدیمی را از ناحیه کار بیرون ببرید و چیزی نباید آن جا باشد. مواظب باشید که کودکان و یا حیوانات خانگی نیز از محل دور باشند. به زمان حمل شیشه‌ های ساختمانی حتماً افراد را از محل کار دور کنید.

نکاتی برای نصب شیشه

  • قبل از اینکه شیشه را منتقل کنید هر روزنه و قسمتی را بررسی کنید تا ابعاد شیشه مناسب باشد.
  • قبل از اینکه شیشه را نصب کنید هر دو طرف آن را تمیز کنید.
  • از چسب به میزان زیاد استفاده نکنید.

این موارد نکاتی از طرف متخصصین حمل شیشه‌ های ساختمانی بود که مدت‌هاست در کار انتقال و نصب آن‌ها روی ساختمان‌ها هستند.

 

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

One Response