نقش استیند گلس در دکوراسیون ساختمان

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

شیشه استیند گلس چیست؟

شیشه استیند گلس چیست؟

اگر دقت کنید می بینید که شیشه همیشه بخش مهمی از طراحی داخلی ساختمان بوده و زیبایی بخش ساختمان ها است. با کمی دقت بیشتر این رویه را  در خانه های قدیمی نیز می توانید بینید که از شیشه های رنگی در پنجره ها و درب ها استفاده شده است. این شیشه های رنگی بخشی از هویت این خانه ها شده است. در اروپا نوع تقریبا متفاوتی از این شیشه ها در طراحی داخلی ساختمان کاربرد دارد. تکنیکی که برای ساخت شیشه های تزئینی استفاده می شود استیند گلس نام دارد. به شیشه هایی هم که از این روش بدست می آیند شیشه استیند گلس می گویند.

شیشه استیند گلس چیست؟
شیشه استیند گلس چیست؟

شیشه استیند گلس چگونه ساخته می شود؟ و چه کاربردی دارد؟

در تکنیک شیشه استیند گلس انواع مختلفی از شیشه های رنگی، سند بلاست، اسید شور و یا موارد دیگر استفاده می شود. ابتدا طرحی کلی انتخاب می شود، این طرح می تواند هر شکلی باشد. اگر به ساختمان کلیسا های اروپایی نگاه کنید می بینید که  شیشه هایی با طرح حضرت عیسی و یا بسیاری از طرح های دیگر را دارند. این شیشه ها با مفتول های فلزی مخصوصی کنار یکدیگر قرار می گیرند تا این طرح های منحصر به فرد را ایجاد کنند. هر طرحی را می توان با این روش پیاده کرد. از این شیشه ها می توان برای هر بخشی از ساختمان استفاده کرد، پارتیشن های استیند گلس، شیشه درب لابی، گنبد های درست شده از شیشه های تزئینی و بسیاری از موارد دیگر. یکی از کاربرد های شیشه استیند گلس در نورگیر شیشه ای است. در ادامه به بررسی برخی از این نور گیر ها می پردازیم.

نورگیر استیند گلس

 

نورگیر استیند گلس
نورگیر استیند گلس

 

در تصویر مشاهده می کنید که چگونه رنگ های مختلف شیشه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و طرح کلی را به زیبایی تشکیل داده اند. این پنل شیشه، از شیشه های استیند گلس تشکیل شده است که کد گذاری شده اند و در آخر مونتاژ شده و با مفتول فلزی مخصوص کنار یکدیگر قرار گرفته اند. همانطور که گفتیم هر طرحی را می توان با این شیشه ها ایجاد کرد. اصرار داریم که بگوئیم این کار یک هنر است، هنری که امروزه در اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد و زیبایی بخش خانه های آن ها شده است.

 

نورگیر استیند گلس چند تکه

شیشه های استیند گلس را می توان به صورت جدا و چند پنل ساخت که تکمیل کننده ی یک طرح کلی باشند. پنل های چند تایی از این شیشه ها را می توان به عنوان نورگیر در بخش های مختلف ساختمان مانند سقف یا دیوار استفاده کرد. پنجره هایی که به این روش ساخته می شوند نیز دیدنی هستند. از شیشه استیند گلس به عنوان شیشه درب ساختمان هم استفاده می شود. این پنل چند تکه می تواند روی درب ساختمان شما پیاده شود تا به زیبایی طراحی داخلی ساختمان شما بیفزاید.

نورگیر استیند گلس جدا کننده بین اتاق ها
نورگیر استیند گلس جدا کننده بین اتاق ها

نورگیر استیند گلس جدا کننده بین اتاق ها

تا به حال به فکرتان رسیده که از راهرو ها هم به عنوان نورگیر استفاده کنید؟ حد فاصل بین چند اتاق، فضای مناسبی برای استفاده های مختلف است. اگر بخواهید می توانید از نورگیر شیشه ای در این بخش ها استفاده کنید. اما همه ی شیشه ها زیبایی یکسانی ندارند. اگر بخواهید صرفا از نور خورشید استفاده کنید می توانید از شیشه های معمولی استفاده کنید، ولی امکان دارد شیشه های معمولی متناسب با طراحی ساختمان شما نباشد. بهترین گزینه این است که از شیشه استیند گلس استفاده کنید. این شیشه ها با طراحی و زیبایی خاصی که دارند می توانند نور مناسب را برای این بخش از ساختمان شما بوجود بیاورند. دقت کنید که می توان هم نوع کدر و هم نوع شفاف این شیشه ها را استفاده کرد، شما هستید که مشخص می کنید به بیرون دید داشته باشید یا خیر. در مورد مقاومت شیشه های نورگیر استیند گلس هم کاملا مطمئن باشید؛ زیرا این شیشه ها مقاومت بسیار خوبی دارند.

نورگیر و گنبد شیشه ای استیند گلس

استفاده از گنبد شیشه ای در ساختمان ها از مواردی است که امروزه کاربرد زیادی دارد و در ساختمان های اروپایی نیز استفاده می شود. ساخت گنبد های شیشه ای و استفاده از آن ها در ساختمان های مختلف در ایران هم کم کم جای خود را پیدا کرده است. در شکل زیر می بینید که گنبد شیشه ای به سمت پایین ساختمان نیز امتداد داشته است. در قسمتی که به پایین ساختمان ادامه دارد طرحی بسیار زیبا با رنگ های مختلف پیاده شده است. دقت کنید که شکل کلی نیز دارای قوس است. این یکی از ویژگی های استیند گلس است که می توان آن ها را به شکل های مختلف نیز تولید کرد.

نورگیر و گنبد شیشه ای استیند گلس
نورگیر و گنبد شیشه ای استیند گلس

کارهای شیشه که در بالا مشاهده کردید همه به شیوه ی خاصی از تکنیک استیند گلس ساخته شده اند که تکنیک تیفانی نام دارد. شیشه هایی که به این روش ساخته می شوند دارای درخشندگی بیشتر در برابر نور هستند و استفاده از آن ها هم رایج تر است. ساخت این شیشه ها هنری است که کاژه متخصص آن است. شرکت کاژه برای این ادعای خود نمونه هایی از پروژه های خود را ارائه می کند. برای مشاهده ی پروژه ی مربوط به هر محصول و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک های زیر به صفحه ی مرتبط مراجعه کنید:

 

گنبد شیشه ای

سقف نورگیر شیشه ای

شیشه درب لابی

آینه های دکوراتیو

نورگیر پلی کربنات

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

One Response