چرا نصب نورگیر برای سلامتی بدن مفید است؟ چه مزایای دیگری دارد؟

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

مزایای نورگیر در خانه و محل کار

چرا نصب نورگیر پلی کربنات برای سلامتی بدن مفید است؟ چه مزایای دیگری دارد؟

از فایده های نصب نورگیر پلی کربنات در خانه می توان علاوه بر بهبود فضای خانه، معتدل کردن اوضاع آب و هوای خانه هم اشاره کرد. نور طبیعی که نورگیر فراهم می کند فواید روانی و فیزیکی زیادی دارد. وقتی در خانه تان نورگیر نصب می کنید این کار فقط ظاهر خانه شما را بهتر نمی کند، بلکه شادی و سلامتی شما را نیز  بهبود می بخشد. نور طبیعی که توسط نورگیر وارد خانه می شود به شما برای داشتن یک محیط پایدار کمک می کند. اگر هنوز در نصب نورگیر پلی کربنات مردد هستید اینجا دلایلی برای این کار ذکر کرده ایم که بیشتر خانه دار ها از این پیشنهاد ها استفاده کرده و نورگیر نصب کرده اند.

مزایای نورگیر در خانه و محل کار
مزایای نصب نورگیر پلی کربنات در خانه و محل کار

هزینه ی برق مصرفی را کاهش می دهد

 

زمانی که نورگیر نصب می کنید، این کار وابستگی شما به نورهای مصنوعی را کاهش می دهد، مصرف انرژی را کاهش می دهد و می تواند هزینه ی برق مصرفی را کمتر می کند.

 

قارچ و کپک ها را کاهش می دهد

بسیاری از مردم از بیماری هایی رنج می برند که بخاطر تنفس هوای آلوده به وجود می آیند. در مکان های مرطوبی مثل حمام و زیرزمین امکان وجود قارچ ها و باکتری های زیادی وجود دارد. نور خورشید یکی از بهترین ضد عفونی کننده های طبیعی است و وقتی نور طبیعی وارد این مکان ها می شود تولید این ارگانیسم های مضر را کاهش می دهد.

مزایای نورگیر در خانه و محل کار
مزایای نصب نورگیر پلی کربنات در خانه و محل کار

 

کمک به تنظیم مقدار ویتامین D

مزایای نورگیر در خانه و محل کار
مزایای نورگیر در خانه و محل کار

در مطالعات اخیر ثابت شده است که اکثر مردم از کمبود ویتامین D رنج می برند. این گونه از کمبود بیشتر در میان افرادی شایع است که به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند. وقتی که نورگیر نصب می کنید، به نور طبیعی اجازه می دهید وارد خانه یا دفتر کار شما شود که این امر به جلوگیری از بیماری های ناشی از کمبود ویتامین D و B1 کمک می کند. کمبود این دو ویتامین  عامل نوعی بیماری سو تغذیه و همچنین بیماری نرمی استخوان است.

مزایای نورگیر در خانه و محل کار
مزایای نصب نورگیر پلی کربنات در خانه و محل کار

 

بهبود عملکرد کارکنان

مطالعات نشان داده اند که نصب  نورگیر در دفاتر کار می تواند عملکرد کارکنان را بهبود بخشد. وقتی نور طبیعی وارد محیط کار می شود بازدهی و عملکرد آن ها را بهبود می بخشد.

بهتر کردن ظاهر ساختمان

روشنایی طبیعی بهترین نوع روشنایی در طراحی داخلی در نظر گرفته می شود. ممکن است استفاده از نور طبیعی در یک ساختمان یا سازه کار آسانی نباشد، اما با کمی زحمت برای نصب نورگیر پلی کربنات می توانید دکوراسیون منزل خود را به شدت بهبود بخشید. نور روز باعث می شود رنگ های زیباتر و فضاهای زیبا تری ایجاد شود و همچنین جزئیات موجود در معماری ساختمان را برجسته می کند و در درک بهتر فضا هم کمک شایانی می کند.

 

فواید سلامتی

نورگیر باعث می شود از نور طبیعی بهره مند شویم که علاوه بر بهبود شرایط روانی، تولید ویتامین D را نیز افزایش می دهد. همچنین نور طبیعی سردرد و خستگی را کاهش می دهد که باعث می شوند کمتر احساس بیماری یا ناراحتی کنیم.  نور طبیعی ناکافی، تأثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن ما دارد و بیماری ها را افزایش می دهد.افرادی که عمل جراحی داشته اند اگر در معرض نور طبیعی باشند زودتر بهبود می یابند.علاوه بر این نور خورشید به عنوان عاملی برای کاهش فشار خون شناخته شده است که استرس را کاهش داده و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

مزایای نورگیر در خانه و محل کار
مزایای نصب نورگیر پلی کربنات در خانه و محل کار

 

شیشه ی نورگیر

اگر تصمیم به نصب  در خانه یا دفتر خود دارید، باید شیشه ای مناسب برای نورگیر خود انتخاب کنید. اگر شیشه ضعیف باشد، نورگیر به سادگی خواهد شکست که می تواند زندگی افراد داخل خانه یا دفتر را تهدید کند. بیشتر مردم شیشه های  ضد ضربه را برای نورگیر خود ترجیح می دهند. این شیشه ها به شدت محکم هستند و به آسانی نمی شکنند و باید قبل از نصب نورگیر اقدام به انتخاب آن ها کرد. این شیشه ها غیر از نورگیر برای پنجره ها و درها هم استفاده می شوند.

 

 

 

 

 

مقالات خواندنی:

نکات مهم در طراحی نورگیر

ایده های حیرت آور برای طراحی نورگیر بروزرسانی 2018

20 ایده مدرن برای نورگیرهای سقفی موجود در خانه هایی با کاربری دفتر کار

نصب نورگیر شیشه ای به خانه شما روشنایی و هوای مطبوع می بخشد

9 سوالی که شما را برای انتخاب یک شرکت مناسب نصب نورگیر راهنمایی می کند

نورگیر استیند گلس چگونه در دکوراسیون داخلی ظاهر می شود؟

تنوع در طرح های نورگیر شیشه استیند گلس

شیشه های تزئینی استیندگلس مناسب نورگیر آشپزخانه

شیشه های تزئینی استیندگلس مناسب نورگیر نشیمن

شیشه های تزئینی و سقف نورگیر شیشه ای هتل بولدرادو – کلرادو

سازه های نورگیر پلی کربنات

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته